آفتاب

وزیر خارجه آبخازیا: سوریه در آینده استقلال ما را به رسمیت می‌شناسد

وزیر خارجه آبخازیا: سوریه در آینده استقلال ما را به رسمیت می‌شناسد

وزیر خارجه دولت منطقه آبخازیا پس از دیدار با سفیر سوریه در روسیه در شهر مسکو اظهار امیدواری کرد، سوریه در آینده استقلال این منطقه را به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ ویاچسلاو چیریکبا، وزیر امور خارجه دولت منطقه آبخازیا در مصاحبه‌ای که پس از دیدار با ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه در شهر مسکو با خبرگزاری اسپوتنیک انجام داد، گفت، اعتقاد دارد سوریه در آینده استقلال جمهوری آبخازیا را به رسمیت خواهد شناخت.

چیریکبا اظهار داشت: البته در شرایط فعلی که جنگ در سوریه جریان دارد بسیاری از جنبه‌های احتمالی همکاری ما با دشواری روبرو هستند اما تمایل زیادی از سوی دو طرف به منظور تقویت و تعمیق روابط سوریه و آبخازیا وجود دارد.

وی افزود: من فکر می‌کنم که این امکان‌‍‌پذیر است که این روند در نهایت منجر شود به این که سوریه استقلال منطقه آبخازیا را به رسمیت بشناسد اما این حاکمیت سوریه است که باید چنین تصمیمی بگیرد.

چیریکبا با ریاض حداد در شهر مسکو دیدار کرد و این دو دیپلمات به بحث درباره روابط دو جانبه پرداختند.

در سال 2008 گرجستان وارد جنگ علیه دو جمهوری جدایی طلب آبخازیا و اوستیای جنوبی شد که منجر به جنگ پنج روزه این کشور با روسیه شد. هر دو منطقه در اوایل دهه 1990 استقلال خود از گرجستان را اعلام کردند و بعد از این جنگ استقلال آنها از جانب روسیه به رسمیت شناخته شد. استقلال آبخازیا علاوه بر روسیه از جانب کشورهای نیکاراگوئه، ونزوئلا و نائورو نیز به رسمیت شناخته شده است.

انتهای پیام

کد N1075014

وبگردی