آفتاب
با محوریت تروریسم و افراط‌گرایی؛

بغداد، ژانویه میزبان کنفرانس پارلمان‌های کشورهای اسلامی است

بغداد، ژانویه میزبان کنفرانس پارلمان‌های کشورهای اسلامی است

کمیته روابط خارجه پارلمان عراق اعلام کرد اقدامات مقدماتی برای میزبانی کنفرانس ماه آتی پارلمان‌های کشورهای اسلامی آغاز شده و تروریسم و افراط‌گرایی از اولویت‌های این کنفرانس خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس البیاتی، عضو کمیته روابط خارجه پارلمان عراق در گفتگو با روزنامه "الحیاة" با اشاره به اینکه پارلمان در حال آماده‌سازی شرایط برای برگزاری کنفرانس ماه آتی پارلمان‌های کشورهای اسلامی است، گفت: بیش از نیمی از 53 پارلمان کشورهای اسلامی اعلام کردند که در کنفرانس آتی که در آن به افزایش هماهنگی ها و تبادل تجربیات پرداخته می‌شود، شرکت خواهند کرد.

البیاتی تاکید کرد: مسایلی چون تروریسم، افراط گرایی و خشونت از جمله اولویت‌های این کنفرانس‌ خواهند بود.

استانبول در ژانویه گذشته میزبان دهمین دوره این کنفرانس بود و کمیته اجرایی خود را ملزم به تدوین منشور اتحادیه درباره مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و ارائه این منشور به کنفرانس در دوره بعدی کرد که عراق میزبانی آن را برعهده خواهد داشت.

رزاق الحیدری، نماینده پارلمان عراق در گفتگو با الحیاة گفت: کنفرانس پارلمان‌های کشورهای اسلامی اولین کنفرانس بزرگی خواهد بود که عراق پس از نفوذ داعش به این کشور میزبان آن خواهد بود.

الحیدری افزود: میزبانی بغداد با تلاش‌های کمیته روابط خارجه در راستای انتشار صدای عراق که در حال نبرد با داعش است و از بین بردن تصورات اشتباه برخی درباره حوادث جاری در این کشور حاصل شد.

این نماینده پارلمان عراق در ادامه با اشاره به اینکه مبارزه با داعش از جمله موضوعاتی خواهد بود که در این کنفرانس به آن پرداخته می‌شود، گفت: عراق در این کنفرانس اتحاد کشورهای عربی و اسلامی و اتخاذ اقدامات عملی برای مبارزه با داعش را خواستار خواهد شد.

وی تاکید کرد: جنگی که عراق علیه داعش آن را رهبری می‌کند و پیروزی‌هایی که به دست آورده بسیاری از سوء تفاهم‌ها را از بین برده و دیدارهای متعددی که کمیته در هفته‌های گذشته با اتحادیه اروپا در بروکسل داشته همه نتیجه بخش بوده‌اند و ما توانستیم حمایت کامل این اتحادیه از وحدت عراق و مقابله با طرح تقسیم این کشور را به دست آوریم.

احمد بن محمد الجروان، رئیس پارلمان عربی پس دیدار با برخی مسئولان عالی رتبه دولت عراق از جمله سلیم جبوری، رئیس پارلمان این کشور و حیدر العبادی، نخست وزیر آن به سفر خود به بغداد پایان داد.

انتهای پیام

کد N1075013

وبگردی