آفتاب

مخالفت نمایندگان عراقی با برگزاری "کنفرانس آشتی ملی عراق" در قاهره

مخالفت نمایندگان عراقی با برگزاری "کنفرانس آشتی ملی عراق" در قاهره

نمایندگان پارلمان عراق ضمن اعلام مخالفت با پیشنهاد انتقال" کنفرانس آشتی ملی عراق" به قاهره، تهدید کردند در صورتی که این کنفرانس خارج از بغداد برگزار شود، آن را ناتمام می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه عکاظ عربستان، طبق یادداشت جمعی از اعضای پارلمان عراق، اصرار کمیته آشتی ملی وابسته به نخست وزیر بر انتقال کنفرانس به پایتخت مصر به اختلافات سیاسی و طایفه‌ای در پارلمان دامن می‌زند و برای عبور از این بحران "نیاز است به کسانی که از آمدن به کنفرانس نگران هستند، ضمانتی برای ورود و خروج ایمن" داده شود.

قاهره به عنوان شهری که مقر اصلی اتحادیه عرب در آن واقع شده برای کشورهای عربی به عنوان مکانی جهت حل اختلافات برون مرزی و حتی داخلی محسوب می‌شود.

روزنامه عکاظ در ادامه نوشت: مصر از برگزاری کنفرانس آشتی ملی در قاهره استقبال می‌کند اما همام حمودی، معاون اول رئیس پارلمان این کشور با برگزاری این کنفرانس که در آن مخالفان سیاسی مقیم خارج عراق شامل گروه‌های عرب، کرد و ترکمن و نیز شیوخ عشایر، چهره‌های مذهبی و دانشگاهی و دیگر چهره‌های بین المللی مقیم خارج عراق شرکت خواهند کرد، مخالف است.

هشام السهیل، رئیس کمیته آشتی ملی در پارلمان عراق نیز در گفتگو با عکاظ ضمن اشاره به اینکه اشخاصی که دستورات قضایی در مورد آنها صادر شده، شامل طرح آشتی ملی نمی‌شوند، اظهار داشت: ما منتظر موافقت معاون اول رئیس پارلمان برای تعیین محل برگزاری کنفرانس هستیم.

انتهای پیام

کد N1074940

وبگردی