آفتاب
گزارش خبری مهر؛

پروژه‌ای کلیدی برای حل مشکل ترافیک قرچک/ گره کوری که باز می‌شود

پروژه‌ای کلیدی برای حل مشکل ترافیک قرچک/ گره کوری که باز می‌شود

قرچک- احداث کمربندی جنوبی قرچک ازجمله پروژه‌های مهم و کلیدی چند سال اخیر این منطقه بوده که امروز افتتاح و بهره‌برداری از آن، به یک مطالبه جدی از سوی مردم و شهروندان قرچکی تبدیل‌شده است.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: شهرستان قرچک به دلیل هم‌جواری با پایتخت با پدیده مهاجرپذیری و متعاقب آن افزایش حجم تردد وسایل نقلیه روبرو است.

هزاران سفر از شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک به‌صورت روزانه به سمت تهران صورت می گیرد و همه افرادی که قصد عزیمت به پایتخت رادارند باید از قرچک عبور کنند.

به گفته مسئولان و کارشناسان حوزه شهری، خیابان‌ها و معابر اصلی شهر قرچک توان پذیرش این حجم تردد خودروها و وسایل نقلیه را ندارند و به همین خاطر، طی سال‌های اخیر طرح‌هایی برای کاهش بار ترافیکی شهر قرچک در دستور کار قرار گرفت.

کمربندی جنوبی قرچک پروژه مهم و کلیدی منطقه است

احداث کمربندی جنوبی شهرستان قرچک ازجمله پروژه‌های مهم و کلیدی چند سال اخیر این منطقه بوده که امروز افتتاح و بهره‌برداری از آن به یک مطالبه جدی از سوی مردم و شهروندان قرچکی تبدیل‌شده است.

بارها پروژه عمرانی کمربندی جنوبی شهرستان قرچک مورد بازدید مسئولان محلی اعم از فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر قرچک قرارگرفته است و اکنون، همه مردم قرچک منتظر هستند تا ببینند چه زمانی  این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

قطعاً به نتیجه رسیدن پروژه کمربندی جنوبی قرچک سبب می‌شود تا از حجم ترافیک و تردد خودروها در خیابان‌های اصلی شهر قرچک کاسته شود و این می‌تواند یک موفقیت برای مسئولان شهری و محلی این منطقه در مهار ترافیک تلقی گردد.

افتتاح کمربندی جنوبی مطالبه مردم قرچک است

محمدرضا اردستانی یکی از کسانی که در مسیر قرچک به تهران تردد می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همواره و در برخی از ساعات شبانه‌روز، شاهد ترافیک در معابر و خیابان‌های اصلی قرچک هستیم.

وی افزود: باید پذیرفت که خیابان‌های قرچک نمی‌تواند پذیرای این حجم از وسایل نقلیه باشد و قطعاً تردد این حجم از خودروها علاوه بر ایجاد ترافیک، مشکلات متعددی را برای شهروندان به همراه دارد.

اردستانی ادامه داد: طی سال‌های اخیر، تکمیل و راه‌اندازی کمربندی جنوبی شهرستان قرچک به مطالبه‌ای جدی از سوی شهروندان تبدیل‌شده و امیدواریم باهمت مسئولان و اختصاص بودجه‌های لازم، هر چه زودتر شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

وی اضافه کرد: با افتتاح این پروژه، وضعیت تردد خودروها در قرچک تسهیل و از بار ترافیک این منطقه کاسته خواهد شد.

تملک و خرید ملک‌های شخصی برای اجرای پروژه کمربندی جنوبی قرچک

یکی از مهم‌ترین موانعی که طی ماه‌های اخیر سبب کندی اجرای پروژه کمربندی شهرستان قرچک شد، تملک ملک‌ها و زمین‌های شخصی در مسیر اجرای پروژه بود.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر قرچک در خردادماه امسال اظهار داشت: کمربندی جنوبی هم‌اکنون از دغدغه‌ها و اولویت‌های شهرداری و شورای شهر قرچک است که در صورت افتتاح و بهره‌برداری شهروندان از آن نفع خواهند برد.

اژدر نوروز پور افزود: در حال حاضر تملک ملک‌های باقی‌مانده با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۰ میلیارد پیش‌روی شهرداری قرارگرفته که رایزنی برای رفع موانع موجود در دستور کار است تا بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود این راه مواصلاتی مهم را تا آخر سال به بهره‌برداری برسانیم.

باز شدن گره کور ترافیکی قرچک با افتتاح کمربندی جنوبی

همچنین طی روزهای اخیر مسعود مرسل پور فرماندار شهرستان قرچک به همراه مدیران شهری این شهرستان از آخرین وضعیت این پروژه بازدید کرد و اظهار داشت: افتتاح کمربندی جنوبی شهرستان قرچک، می‌تواند گره کور ترافیکی این منطقه را باز و رفت‌وآمد خودروهای عبوری که از شهرهای اطراف به سمت تهران حرکت می‌کنند را تسهیل می‌کند.

وی افزود: تملک ساختمان‌ها و زمین‌های در مسیر اجرای پروژه با جدیت دنبال می‌شود و تنها تعداد اندکی ملک در مسیر این پروژه باقی‌مانده است.

مرسل پور ادامه داد: در آینده نزدیک عملیات زیرسازی پروژه کمربندی جنوبی شهرستان قرچک آغاز خواهد شد.

۲۵ پلاک ثبتی در مسیر کمربندی جنوبی قرچک باقی‌مانده است

مهدی زمانی افشار عضو شورای اسلامی شهر قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تشریح آخرین وضعیت پروژه کمربندی جنوبی شهرستان قرچک اظهار داشت: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر قرچک حمایت‌های خوبی را برای به نتیجه رسیدن پروژه کمربندی جنوبی انجام داده‌اند و این حمایت‌ها را تا زمان به نتیجه رسیدن این پروژه ادامه خواهند داد.

وی افزود: خانه‌ها و املاک در مسیر پروژه، با قیمت کارشناسی از افراد خریداری می‌شود و در این راستا تنها ۲۵ پلاک ثبتی باقی‌مانده که جدیت برای خرید و تملک این تعداد نیز ادامه خواهد داشت.

زمانی افشار ادامه داد: قطعاً به نتیجه رسیدن پروژه کمربندی جنوبی قرچک می‌تواند گره کور ترافیکی این منطقه که پذیرای حجم قابل‌توجهی از خودروهای شهرستان‌های دیگر نظیر ورامین و پیشوا است را باز کند.

کد N1074518

وبگردی