آفتاب

پیشنهاد رئیس سازمان دارالقرآن برای تاسیس موزه شهیدان قرآنی

پیشنهاد رئیس سازمان دارالقرآن برای تاسیس موزه شهیدان قرآنی

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در جلسه هماهنگی سومین یادواره سوره‌های سرخ، پیشنهاد تاسیس موزه آثار شهیدان قرآنی و اجرای یادمان شهدای قرآنی در استان‌ها را مطرح کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهدی قره شیخلو در جلسه هماهنگی سومین یادواره سوره‌های سرخ، (یادمان شهدای قرآنی) با اشاره به ایثار و فداکاری شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، اظهار کرد: شهدا حق بزرگی بر ذمه هر یک از ما دارند که امیدواریم با اجرای چنین مراسماتی بتوانیم قدمی در راه آنان برداریم، سازمان دارالقرآن نیز وظیفه خود می‌داند در اجرای هرچه با شکوه این برنامه هرگونه مشارکتی را در این راستا انجام دهد.

یادواره شهدای قرآنی در استان‌ها اجرا شود

قره شیخلو در ادامه با تاکید بر اجرای یادواره‌های استانی اظهار کرد: با توجه به اجرای سه ساله یادواره شهدای قرآنی در مرکز کشور، وقت آن رسیده تا این یادمان‌ها در سراسر استان‌ها نیز اجرا شود، چراکه شهدای قرآنی زیادی در سراسر کشور هستند که یاد آنها مغفول مانده و توجهی به نام و یاد آن‌ها نمی‌شود.

وی در این رابطه با ذکر خاطره‌ای گفت: در جنگ تحمیلی یک کاروان قرآنی به جبهه اعزام شدیم که در بین آن‌ها شهید «عبدالله مداح» از استان تهران و شهید «الماسی» از استان کرمانشاه در عملیات کربلای چهار به درجه رفیع شهادت نائل گشتند که کمتر از این عزیزان یاد می‌شود و امیدواریم با اجرای برنامه‌هایی همچون یادواره سوره‌های سرخ، یاد و خاطره این عزیزان احیا شود.

موزه شهدای قرآنی و جمع آوری آثار قرآنی شهیدان

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با تشکر از زحمات مرکز قرآن و عترت بسیج که مجری این طرح است، اظهار کرد: پیشنهاد می‌دهم موزه‌ای تحت عنوان موزه شهدای قرآنی در مرکز بسیج تاسیس شود و آثار گرانقدر شهدای قرآنی جمع آوری و در اختیار مردم قرار گیرد.

بنا بر این گزارش، یادواره سوره‌های سرخ ویژه شهدای قرآنی کشورمان در سه سال متوالی توسط سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی در قالب برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N1074514

وبگردی