آفتاب

گزارش روزنامه شرق در باره پیوستن تشکل رهروان ولایت به ائتلاف اصولگرایان

گزارش روزنامه شرق در باره پیوستن تشکل رهروان ولایت به ائتلاف اصولگرایان

شرق نوشت:پس از چندروز مانور خبری درباره پیوستن علی لاریجانی به آنچه نام «ائتلاف اصولگرایان» بر آن نهاده‌اند، دیروز فراکسیون رهروان ولایت، یعنی تشکیلات سیاسی حامی لاریجانی در مجلس، با تشکیل جلسه‌ای صبحگاهی، عدم‌پیوستن به ائتلاف اصولگرایان را تصویب کرد.

 ساعاتی بعد هم منصور حقیقت‌پور به‌عنوان عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون رهروان در جمع خبرنگاران پارلمان، ضمن اشاره به خبرهای ضدونقیض در رابطه با حضور دکتر علی لاریجانی در جلسات ائتلاف اصولگرایان گفت: «خبرهای منتشرشده در رابطه با حضور دکتر لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان کذب است و ایشان در جلسات ائتلاف اصولگرایان تاکنون حضور نداشته‌اند و نخواهند داشت».
این در حالی است که روز پنجشنبه خبر پیوستن لاریجانی به این ائتلاف توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شد. کاظم جلالی این خبر را تکذیب کرد و پس از انتشار تکذیب این خبر در «شرق»، روز شنبه غلامرضا مصباحی‌مقدم مجددا در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد که لاریجانی خبر یک روزنامه درباره تکذیب پیوستنش به ائتلاف را غیرواقعی دانسته است.

اما روایت نمایندگان حاضر در جلسه صبح دیروز فراکسیون، حاکی از ماجرایی دیگر بود. اسماعیل جلیلی به «شرق» گفت که پس از اعلام نظر مصباحی‌مقدم، کاظم جلالی در جلسه فراکسیون اعلام کرد که لاریجانی همه‌چیز را به تصمیم فراکسیون محول کرده و به هیچ‌کس هم سخنی درباره پیوستن به ائتلاف نگفته است.

این البته تنها روایت نبود و روایت‌هایی دیگر هم از جلسه صبح دیروز بیان می‌شد. از جمله اینکه بهروز نعمتی دراین‌باره اعلام کرد: «حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم  در حضور اعضا توضیح دادند که در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، تیتر روزنامه‌ها مبنی‌بر «رد شایعه پیوستن رئیس مجلس به ائتلاف اصولگرایان» را به آقای لاریجانی نشان دادم و آنچه در مصاحبه ذکر کردم برداشت شخصی‌ام از پاسخ ایشان بود».
اما به‌هرتقدیر آنچه از این جلسه بیرون آمد، اعلام رسمی حرکت مستقل رهروان و جدایی قطعی آنها از ائتلاف اصولگرایان بود. حقیقت‌پور دراین‌باره به خبرنگاران گفت: «موضوع ائتلاف با جبهه متحد اصولگرایی در این جلسه مطرح شد. فراکسیون رهروان دارای یک اکثریت قاطع در مجلس شورای اسلامی است اما برای مشارکت در وحدت، دعوتی از آن توسط جبهه متحد اصولگرایی صورت نگرفته ‌است و تمام اعضای فراکسیون رهروان تصمیم گرفتند که به صورت مستقل و به‌عنوان یکی از جریانات اصولگرایی عمل کند». شاید اگر اصولگرایانی که این روزها در کنار همه اختلافات داخلی خود، برای تهیه فهرست تهران با بحران رأی هم مواجه هستند، می‌دانستند آغاز بازی رسانه‌ای با لاریجانی و تیمش در نهایت به اعلام رسمی استقلال رهروان از اصولگرایان می‌انجامد، هیچ گاه این بازی را آغاز نمی‌کردند. اما به‌هرترتیب، دیروز تصمیم بزرگ میانه‌روهای مجلس برای جدایی از اصولگرایان سنتی و تندرو اعلام شد و حقیقت‌پور صراحتا اعلام کرد: «در استان‌های مختلف فهرستی مستقل و واحد با عنوان فهرست رهروان ولایت ارائه خواهیم کرد».
[span]17302

کد N1074437

وبگردی