آفتاب

تاکید سازمان ملل بر لزوم تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی

تاکید سازمان ملل بر لزوم تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی

نماینده سازمان ملل در امور لیبی از گروه های درگیر در این کشور خواسته است برای تشکیل دولت وحدت ملی و برقراری امنیت در پایتخت تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارتین کوبلر نماینده ویژه سازمان ملل در پرونده اتحاد گروههای مخالف در لیبی می گوید در تماس با احزاب لیبی در تلاش است امنیت شهر طرابلس را برقرار کند.

وی گفت تیم سازمان ملل در نشست های مختلف با گروههای درگیر و احزاب مخالف در لیبی تلاش می کند امنیت را به شهرهای این کشور به خصوص طرابلس برگرداند.

وی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری فرانسه از تونس مقر نیروهای سازمان ملل گفت: سوال اصلی اینجاست که گروهها و احزاب لیبی چگونه در طرابلس حکومت خواهند کرد و این سوال بدون مشارکت احزاب در برقراری امنیت در شهر پاسخ داده نخواهد شد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم به توافق جامعی با احزاب مخالف برسیم تا اولویت برقراری یک نظام متحد در لیبی را فراهم کنیم که همان امنیت در طرابلس است. کوبلر شرط حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لیبی را توافق جامع احزاب سیاسی در این کشور اعلام کرد.

احزاب مخالف لیبی روز پنج شنبه در مراکش توافقنامه ای برای تشکیل دولت وحدت ملی با حضور نمایندگانی از دو حزب اصلی حاکم امضا کردند.

کوبلر همچنین از گسترش داعش در کشورهای شمال آفریقا به خصوص لیبی اظهار نگرانی کرد و گفت: برقراری دولت های مقتدر در این کشورها مهمترین دشمن داعش در منطقه محسوب می شود.

 

کد N1074375

وبگردی