آفتاب

گردان‌های قسام: انتفاضه قدس باعث تقویت گزینه مقاومت شد

گردان‌های قسام: انتفاضه قدس باعث تقویت گزینه مقاومت شد

یکی از فرماندهان گردان‌های شهید عزالدین قسام تاکید کرد: مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تنها راه پایان اشغالگری است و ما خواهان فعال‌تر شدن این گزینه در کرانه باختری در کنار نوار غزه هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابو یاسین، از فرماندهان گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خاطرنشان کرد که گردان‌های قسام و مقاومت فلسطین آینده درخشانی دارند، پیشرفته‌سازی روزافزون جنگ‌افزارهای گردان‌های قسام مساله‌ای حتمی است و تا هر زمانی که اشغالگری ادامه داشته باشد، این پیشرفت‌ها هم ادامه خواهد یافت.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از روزنامه العربی الجدید، وی افزود، با وجود محاصره و اعمال فشار و جنگ‌های متوالی علیه نوار غزه، ملت فلسطین گزینه‌ای جز مقاومت در پیش ندارد و از همین رو تلاش خواهد کرد تمامی ابزارهای لازم و در رأس آنها جنگ‌افزارهای لازم برای ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی را در اختیار خواهد گرفت.

این فرمانده گردان‌های قسام درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله جدید علیه نوار غزه اظهار داشت که نگرانی و حالت روانی حاکم بر طرف صهیونیستی و تهدیدات گاه و بیگاه آن نشانه های جدیدی است که لزوم کسب و حفظ آمادگی برای مقابله با چنین اهداف خصمانه‌ای را تقویت می کند.

ابو یاسین درباره انتفاضه ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس تصریح کرد که این انتفاضه باعث ساقط شدن تمامی گزینه ها به غیر از گزینه مقاومت شد و ملت فلسطین در کرانه باختری ثابت کرد که با امکانات محدود می تواند امنیت رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته و لرزه بر اندام مقامات آن بیاندازد.

وی افزود: نسل جدید جوانان فلسطینی در کرانه باختری توانست با امکانات محدودی که در اختیار دارد، اعتبار گزینه مقاومت را احیا کند. حال تصور کنید که در صورت فراهم شدن امکانات پیشرفته‌تر این جوانان چه کارهایی می توانند انجام دهند. بی‌شک در این صورت نتایج مفیدتری برای ملت فلسطین رقم خواهد خورد.

ابو یاسین همچنین اظهار داشت که توسعه نظامی مقاومت و در راس آن گردان‌های شهید عزالدین قسام تا حد زیادی به تغییر موازنه با رژیم صهیونیستی کمک کرده است و عقب نشینی رژیم صهیونیستی از منطقه محاصره شده غزه از 10 سال پیش و شکست آن در سه جنگ در این منطقه نمونه‌هایی از این مساله هستند.

این فرمانده گردان‌های قسام خاطرنشان کرد که این گردان‌ها توانستند در جریان جنگ های سه گانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه مسیر این جنگ‌ها را به سمتی تغییر دهند که این رژیم انتظار آن را نداشت؛ به طوری که گردان های قسام توانستند مقامات صهیونیستی را در مقابل خواسته های مقاومت به تسلیم وادار کنند و مبادله اسرای چند سال پیش نمونه ای از این مساله بود.

وی افزود، نبرد گردان‌های قسام در زمینه کسب آمادگی‌های نظامی تا حد زیادی به ثمر نشسته و موفقیت‌های بزرگی در دو جنبه تاکتیکی و راهبردی در برابر دشمن صهیونیستی کسب کرده است. ابو یاسین خاطر نشان کرد که شاخه نظامی جنبش حماس در تغییر ساختار قواعد درگیری و ترسیم معادلات جدید با رژیم صهیونیستی موفق عمل کرده و توانسته است با وجود امکانات ناچیز خود رژیم صهیونیستی را غافلگیر کند.

انتهای پیام

کد N1074370

وبگردی