آفتاب

اعتراض کمیسیون امنیت‌ملی به بی توجهی به تقویت بنیه دفاعی

اعتراض کمیسیون امنیت‌ملی به بی توجهی به تقویت بنیه دفاعی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت که این کمیسیون نسبت به بی توجهی به تقویت بنیه دفاعی کشور اعتراض کرده و از رییس مجلس خواسته توجه دولت را به این امر جلب کند.

نوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح نشست امروز(یکشنبه 29 آذر ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ گفت: نشست امروز با حضور علوی وزیر اطلاعات برگزار و سوال کامران نماینده مردم اصفهان از وزیر اطلاعات مطرح شد که پس از توضیح وزیر، نماینده سوال کننده قانع نشد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس ادامه داد: در نشست امروز همچنین جایگاه بخش دفاع و نیروهای مسلح در لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه توسعه کشور بررسی شد. در این بررسی‌ها مشخص شد آنگونه که باید و شاید جایگاه بخش دفاع و تقویت بنیه دفاعی کشور مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: در جلسه امروز، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن اعتراض به این مساله از دولت درخواست نمود با توجه به تهدیدهای محیط اطراف جمهوری اسلامی ایران، دولت نگاه واقع بینانه‌ای به امر امنیت و دفاع داشته باشد٬ از این‌رو این کمیسیون طی نامه‌ای به رئیس محترم مجلس از ایشان می‌خواهد توجه دولت را به ارتقای بودجه دفاعی با توجه به تهدیدات موجود جلب کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس٬ ادامه داد: همچنین مقرر شد که کمیسیون امنیت ملی و نمایندگان سایر نیروهای مسلح و نیز وزارت امور خارجه جلسه مشترکی تشکیل دهند تا پیشنهادهای جدیدی را در خصوص ارتقای بنیه دفاعی ارائه کنند.

انتهای پیام

کد N1074128

وبگردی