آفتاب

"همسایه‌ات را بشناس" طرح سیک‌ها برای تعامل بین مذاهب در آمریکا

"همسایه‌ات را بشناس" طرح سیک‌ها برای تعامل بین مذاهب در آمریکا

در حالی که جرایم مبتنی بر نفرت علیه مسلمانان و سیکها در آمریکا پس از حملات اخیر در پاریس و سن برناردینوی ایالت کالیفرنیا افزایش پیدا کرده، 15 سازمان مذهبی و حقوق بشری تحت رهبری کمپین ملی سیکها(NSC) به منظور مقابله با نفرت پراکنی علیه اقلیت‌های مذهبی در آمریکا با یکدیگر متحد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، هدف از تشکیل ائتلاف میان این سازمان‌ها تشویق گفت‌وگوی میان مذاهب به هدف مقابله با تبعیض، بی اعتمادی و خشونت به ویژه علیه سیکها و مسلمانان آمریکا است.

چند روز پیش اعضای این گروه به یک برنامه تدارک دیده شده از جانب کاخ سفید که هدفش تقویت آزادی، همکاری بین مذاهب و فراگیری در آمریکا اعلام شده بود پیوستند.

رانا سینگ سودهی، برادر بالبیر سینگ سودهی، اولین سیک کشته شده در آمریکا بعد از حملات 11 سپتامبر اظهار کرد: افزایش احساسات ضد مسلمانان موجب ایجاد محیطی خطرناک برای همه مذاهب در این کشور و نه فقط برای مسلمانان یا سیکها شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر همزیستی و آزادی مذهبی در آمریکا در خطر قرار گرفته و کمپین ما سیکها برای تعامل بین مذاهب و رسیدگی به این مسائل اکنون بیش از هر زمان دیگر اهمیت حیاتی یافته است.

این سازمانهای سیک بر این باور که قدرت آمریکا حاصل میراث تکثر در آن است، تاکید دارند و پروژه‌ای نوآورانه به نام "همسایه‌ات را بشناس" به راه انداخته و از همه آمریکایی‌ها خواسته‌اند تا باورهایشان را به اشتراک گذاشته و در عین حال باورهای دیگران را درک کرده و به آنها احترام بگذارند.

گوروین سینگ اهوجا، مدیر اجرایی کمپین ملی سیکهای آمریکا که طراح این پروژه بوده گفت: ما ملتی متشکل از مسیحیان، مسلمانان، یهودیان، سیکها،‌هندوها، بودایی‌های و افراد غیرمذهبی و دیگر مذاهب هستیم. ما در کنار یکدیگر زندگی و کار می‌کنیم و باید به یکدیگر ایمان داشته باشیم.

پروژه "همسایه‌ات را بشناس" بعد از پژوهش‌های گسترده از جمله بعد از تهیه گزارشی به نام "سیکها در آمریکا" به راه افتاده و به دنبال تقویت بافت جامعه آمریکا به عنوان یکی از متکثرترین جوامع جهان به لحاظ مذهبی است.

راجوانت سینگ، مشاور ارشد کمپین ملی سیکها گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند که مذاهب اقلیت نظیر سیک، اسلام و هندو در آمریکا در کنار هم موجودیت دارند اما در عین حال آنها نمی‌دانند که این اقلیتها همسایه، دوست و همکار آنها هستند.

وی افزود:اگر ما بتوانیم کسانی را که در این زمینه آگاه نیستند آگاه کنیم موجب برطرف شدن یک شکاف بزرگ در زمینه تحمل و پذیرش خواهیم شد.

انتهای پیام

کد N1074094

وبگردی