آفتاب

‌کشت بذر بلوط در پارک جنگلی النگدره گرگان

‌کشت بذر بلوط در پارک جنگلی النگدره گرگان

کاشت بذر بلوط در بخشی از پارک جنگلی النگدره در شهرستان گرگان به منظور اجرای برنامه "جنگلانه" و در راستای افزایش پوشش گیاهی استان گلستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مدیرکل منابع طبیعی گلستان در این خصوص گفت: تغییر شرایط اقلیمی و آب و هوایی لزوم توجه بیش از گذشته را به زمین و آب و هوا ثابت می‌کند و از این رو باید با جنگل مهربان باشیم و می‌طلبد که جامعه با شیوه جدید با طبیعت برخورد کند.

ابوطالب قزلسفلو با بیان اینکه باید در حد توان در انتقال فرهنگ حفظ منابع طبیعی به جامعه تلاش کنیم، افزود: طبق نظر کارشناسان جهانی، امروزه اگر کسی 14 شاخصه از جمله فرهنگ استفاده از منابع طبیعی به ویژه نحوه برخورد صحیح با طبیعت را نداند، بیسواد به شمار می‌رود.

وی خواستار سرمایه گذاری بیش از گذشته در حوزه فرهنگ سازی در جامعه برای گسترش، حفاظت و استفاده بهینه از منابع طبیعی در کشور شد.

جنگلانه طرح جنگل کاری مشارکتی است که طبق آن شبکه تشکل های زیست محیطی با مشارکت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری و علاقمندان به طبیعت اقدام به کاشت بذر درختان جنگلی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در آیین کاشت بذر بلوط در جنگل النگدره گرگان، شماری از مسئولان استانی و حدود یکصد نفر از اعضای انجمن‌های غیردولتی فعال در حوزه محیط زیست و دوستداران و علاقه مندان به طبیعت استان شرکت داشتند و پیام معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص طرح ملی جنگلانه قرائت شد.

در پیام دکتر‌ ابتکار آمده است: جنگل رمز حیات و پایداری سرزمین ماست؛ سرزمینی خشک و نیمه خشک با طبیعتی شکننده و تشنه طراوات و سرسبزی. پس مایه امید است که حرکتی مردمی با نام زیبای جنگلانه امسال برای دومین بار برگزار می شود تا به احیای رویشگاه های جنگلی کمک کند‌.

استان گلستان با 22 هزار کیلومتر مربع وسعت واقع در شمال کشور بوده و دارای 452 هزار هکتار جنگل است.

13 پارک جنگلی با دو هزار و 872 هکتار وسعت در حاشیه شهرهای استان گلستان به شهرداری‌ها واگذار شده که از آن جنگل النگدره گرگان است.

انتهای پیام

کد N1073956

وبگردی