آفتاب
«ولادیمر پوتین»:

اروپا بخشی از حاکمیت خود را به آمریکا واگذار کرده است

اروپا بخشی از حاکمیت خود را به آمریکا واگذار کرده است

رئیس جمهوری روسیه مشکل اصلی کشورهای اروپایی را عدم پیروی آنها از یک سیاست خارجی مستقل و سرسپردگی به آمریکا عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولایمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه با «ولادیمیر سولوویو» مجری تلویزیون رسمی این کشور گفت: ارتباط بین کشورها همیشه منافعی را به دنبال دارد. اما لازمه برقراری توازن، اعمال برخی قوانین توافق شده است که به طور شفاف اعمال می شوند.

وی ادامه داد: مشکل اروپا فقدان هرگونه سیاست خارجی مستقل است. در واقع، اروپا استقلال خود را رها کرده و بخشی مهمی از حاکمیت خود را به یک پیمان (ناتو) واگذار کرده است. البته این طبیعی است که اعضای یک پیمان بخشی از قدرت خود را به مقامات فراملی واگذار کنند. اما مسئله این است که اروپا نه تنها بخشی از قدرت خود را به ناتو واگذار کرده بلکه در واقع آن را به رهبری این پیمان یعنی آمریکا تقدیم کرده است.

پوتین تهاجم نظامی به عراق را به عنوان نمونه بارزی از این سرسپردگی معرفی کرد چرا که در بدو این اقدام فرانسه و آلمان با آن مخالفت کردند حال آنکه در ادامه، دیدگاه آنها از سوی آمریکا به چالش کشیده شد.

وی در نهایت گفت: دیدیم که پیش بینی های «ژاک شیراک» رئیس جمهوری اسبق فرانسه و «گرهارد شرودر» صدر اعظم وقت آلمان درست از کار در آمد و نتیجه به قیمت ظهور دولت های شکست خورده در کشورهای خاورمیانه و روی کار آمدن تروریسم تمام شد. همین است که امروز شاهد حمله تروریستی به پاریس هستیم.

کد N1073873

وبگردی