آفتاب

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

محمد دهقان عضو هیأت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را در جلسه امروز مجلس قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این تذکرات به شرح زیر است:

* برومندی نماینده مرودشت به وزیر صنعت : علت عدم پرداخت بهای چغندرقند کشاورزان.

*مطهری نماینده تهران، تابش نماینده اردکان و کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: پیگیری اظهارات یکی از سرداران سپاه مبنی بر داعشی خواندن رئیس جمهور اسبق.

*سبحانی نیا نماینده نیشابور به وزرای دادگستری، اقتصاد و کشور: تسریع در تعیین تکلیف سهامداران شرکت های پدیده شاندیز و موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج و پردیسبان، به وزیر آموزش و پرورش: در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته نیشابور از سال 92 و 93 به بعد.

*بهمنی نماینده سراب به وزیر راه و شهرسازی: لزوم شروع عملیات جاده سراب –اردبیل همچنین توضیح درباره علت عدم انجام پروژه بیمارستان 160 تختخوابی؛ به وزیر جهاد کشاورزی: درباره علل عدم رسیدگی به اوضاع نابسامان سیب زمینی کاران در منطقه سراب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره علل نبود پزشک متخصص در منطقه سراب.

*حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر راه و شهرسازی: لزوم انعقاد قرارداد توسط وزارتخانه با کارکنان قراردادی، به رئیس جمهور: لزوم پرداخت حقوق آزادگان و جانبازان، بسیجیان داوطلب و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

* آشتیانی عراقی و امیرآبادی فراهانی نمایندگان قم به وزیر فرهنگ: پرداخت هزینه تحصیل حافظان و قاریان قرآن کریم، به وزیر راه و شهرسازی درباره جلوگیری از احداث دیوار بتونی در حریم راه آهن داخل شهر قم و جداسازی شرق و غرب این شهر.

* کارخانه ای نماینده مردم همدان و 101 نفر از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور مبنی بر اینکه محدودیت مطرح شده در مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر تحریم اشخاصی که از 5 سال گذشته به ایران سفر کردند و یا سفر خواهند کرد، نقض صریح برجام است که اقدام قاطع دولت ایران را در اجرای ماده 3 قانون اقدام متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام می‌طلبد در غیر این صورت ملت ایران شاهد نقض مکرر برجام از سوی شیطان بزرگ خواهد بود که این موضوع مغایر منافع ملی و ملت ایران است.

* سبحانی نیا و دهقان به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت: علت عدم خرید شکر از کارخانه قند و عدم پرداخت سه ماهه کشاورزان چغندرکار.

* آذین نماینده رفسنجان به وزیر ارتباطات: درباره علت انحصار خرید کابل تنها از کارخانجات شهید قندی.

* آقامحمدی نماینده خرم آباد به رئیس جمهور: جلوگیری از آسیب رسانی به قلعه فلک الافلاک خرم آباد توسط عناصر سودجو.

* عبادی نماینده بیرجند به وزیر اقتصاد: لزوم تسریع در حل مسئله پدیده شاندیز و پرداخت حقوق سهامداران.

* منظری توکلی، محمدمهدی زاهدی، غضنفرآبادی، آذین، امیری کهنوج و عارفی نمایندگان استان کرمان به وزیر علوم: در مورد اینکه چرا مجوز برگزاری تریبون آزاد با حضور افراد خبره از جمله زاکانی در دانشگاه شهر کرمان لغو شده است.

* سامری نماینده خرمشهر به رئیس جمهور: علت عدم جلوگیری و سرریز شدن پسابهای کارخانجات نیشکر به زمین های حاصلخیز کشاورزی.

* آلیا نماینده تهران به رئیس جمهور: علت ملاقات معاون اول رئیس جمهور با رئیس جمهور ترکیه در شرایط موضع گیری های این کشور مطابق با منافع آمریکا و بر علیه مسلمانان سوریه و حمایت از داعش، به رئیس جمهور علت عدم موضع گیری مناسب در رابطه با تحریم جدید کنگره آمریکا مبنی بر ایجاد محدودیت سفر کنندگان به ایران اسلامی.

* حسینی نماینده قائمشهر به وزیر نفت: در خصوص شروع عملیات گازرسانی به مناطق محروم و روستاهای سوادکوه.

* شمس الله بهمئی نماینده رامهرمز به وزیر جهاد کشاورزی: علت عدم پرداخت خسارت بیمه آبی کشاورزان این منطقه.

* حسن پور بیگلری نماینده سیرجان به وزیر راه: در مورد لزوم اعزام هیأتی به شهرستان سیرجان برای بررسی علت تعطیلی پروازهای منطقه.

* سالک نماینده اصفهان به وزیر اقتصاد: درخصوص ادغام صندوق بازنشستگی فولاد در سازمان تأمین اجتماعی برای حل مشکلات بازنشستگان فولاد، به رئیس جمهور درباره جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی کشور و استان اصفهان و جلوگیری از اخراج کارگران صنعتی و اجرای اقتصاد مقاومتی.

* رحمانی نماینده تاکستان به رئیس جمهور: درباره تسریع در پرداخت خسارت های وارده از سیل و گردباد شدید.

* رسایی نماینده تهران به رئیس جمهور :به دلیل لکنت زبان در برابر نقض برجام در مصوبه سنا و تأیید آن توسط اوباما.

انتهای پیام

کد N1073869

وبگردی