آفتاب
سازمان تبلیغات اسلامی:

زکزاکی باید به آغوش جامعه شیعیان نیجریه بازگردد

زکزاکی باید به آغوش جامعه شیعیان نیجریه بازگردد

در پی فجایع خونین نیجریه، سازمان تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن محکومیت این جنایات، از مجامع بین‌المللی خواست تا برای نجات جان شیخ ابراهیم زکزاکی، اقدام جدی کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این اطلاعیه آمده است:

«برخورد دوگانه قدرت‌های استکباری با جنایات و خشونت‌هایی که در جای‌جای جهان علیه بشریت اعمال می‌شود، موضوع تازه‌ای نیست. قدرت‌های استکباری در دنیای غرب که بانگ دروغین دموکراسی‌خواهی و ادعاهای توخالی‌شان درباره حقوق بشر به گوش فلک رسیده است، در مقام عمل، انسان‌ها را با هم برابر نمی‌دانند و دموکراسی‌شان به معنی حکومت بعضی از مردم بر برخی دیگر است و مرادشان از حقوق بشر، تنها حقوق بعضی از افراد بشر است که خود آنان ویژگی‌هایش را تعیین کرده‌اند. زرادخانه رسانه‌ای جهان که در اختیار ماشین جنگ تبلیغاتی قدرت‌های زورگو قرار دارد، هرگاه بمبی در پاریس یا لندن یا نیویورک منفجر شود، آن را تا مدت‌ها از تیتر نخست اخبار رسانه‌های خود پایین نمی‌آورند، ولی اگر علیه انسان‌های بسیاری در کشوری مثل نیجریه جنایت‌هایی به‌مراتب سبعانه‌تر و رذیلانه‌تر انجام شود، انعکاسی در بنگاه‌های خبرپراکنی غربی‌ها ندارد.

فجایع خونین نیجریه در طول آذرماه سال ۱۳۹۴ که به شهادت جمع کثیری از شیعیان مظلوم این کشور و اعمال خشونت‌های وحشیانه علیه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور انجامیده است، اعتراض و حتی محکومیت خشک‌وخالی هیچ‌یک از مقام‌های غربی و سران کشورهای عربی را برنینگیخته است، چرا که سردمداران نظام سلطه جهانی و مزدورانشان در بدنه جاهلیت عربی قرن بیست‌ویکم، در این کشتارها دیگر پای حقوق هیچ بشری را در میان نمی‌بینند و این نشان می‌دهد که بشر نزد آنها تعریف بسیار محدودی دارد.

این روزها فشارهای شدیدی که بر جامعه شیعیان نیجریه وارد می‌شود، سند دیگری بر دفتر قطور مظلومیت شیعه افزوده است. شیخ ابراهیم زکزاکی، این رهبر و مبارز شیعه آزاده و نستوه، از دیرباز از ارادتمندان انقلاب اسلامی ایران بوده است. ایشان، در سالیان دهه ۱۳۶۰، از شرکت‌کنندگان فعال و پرشور در اجلاس‌های اندیشه اسلامی بود که به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی در تهران برگزار می‌شد. در همان اجلاس‌ها بود که اندیشه حیاتبخش اسلام و پیام آزادگی مندرج در مکتب تشیع، که همان پیام انقلاب اسلامی بود، به دست کسانی چون زکزاکی به اقصی‌نقاط جهان می‌رسید و جان‌های تشنه را سیراب می‌کرد.

اما امروز، زکزاکی شجاع که سال‌ها پیش شهادت سه فرزند خود را و در جریانات اخیر تنها شهادت فرزند باقی‌مانده و همسر فداکار خود را گواه استقامت و رشادت خود ساخت، خود نیز در بند و حبس دولت نیجریه قرار دارد و به دست نظامیان ارتش سفاک آن به طرز ددمنشانه‌ای شکنجه شده است و اکنون نیز در چنگال آنان است و از سرنوشت این رهبر شجاع و مبارز پاکباخته خبر مطمئنی در دست نیست.

سازمان تبلیغات اسلامی ضمن عرض تسلیت به خاطر شهادت فرزند برومند و همسر فداکار این مجاهد نستوه، و با محکوم کردن این جنایات بی‌شرمانه، از مجامع بین‌المللی و به‌خصوص از ملت‌های آزاده و مسلمان در سراسر سرزمین‌های اسلامی می‌خواهد تا برای نجات جان شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان این کشور، اقدام جدی کنند و از وقوع جنایات بیشتر علیه شیعیان نیجریه ممانعت به عمل آورند.»

انتهای پیام

کد N1073645

وبگردی