آفتاب

واکنش گروه‌های فلسطینی به شهادت سمیر قنطار

واکنش گروه‌های فلسطینی به شهادت سمیر قنطار

در پی شهادت سمیر قنطار در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در حومه پایتخت سوریه، گروه‌های فلسطینی ضمن تسلیت شهادت این رهبر مقاومت تاکید کردند که دشمن صهیونیستی بهای این جنایت خود را خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، باسم نعیم، از رهبران جنبش حماس در واکنش به ترور سمیر قنطار، گفت: ترور مبارز بزرگ سمیر قنطار نشان می دهد که تنها طرفی که از جنگ‌های بیهوده و ویرانگر در اطراف ما بهره می‌برد، اسرائیل است.

وی گفت: اشغالگران به همگان در منطقه ضربه می‌زنند درحالی همه از مقابله با آن‌ها خودداری و حتی از روی ترس یا تمایل با اشغالگران ائتلاف می‌کنند.

"ائتلاف گروه‌های مقاومت فلسطین" نیز ضمن تسلیت شهادت سمیر قنطار اعلام کرد: دشمن صهیونیستی بهای این جنایت خود را خواهد پرداخت و گروه‌های مقاومت قادرند به چنین جنایت شنیعی پاسخ دهند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن تسلیت شهادت سمیر قنطار در بیاینه‌ای اعلام کرد: خداوند تو را بیامرزد ای سمیر. مردم فلسطین تو را به عنوان مبارزی شناخته‌اند که از عدالت و حقوقشان دفاع کرد و سال‌ها عمر خود را پشت میله‌های زندان سپری کرد و بعد سربلند از زندان بیرون آمد تا به مبارزه خود علیه اشغالگران جنایتکار ادامه دهد. تو به جرگه شهدا پیوستی پس جام شهادت گوارای وجودت باد.

جبهه آزادیبخش ملی فلسطین نیز ضمن تسلیت "شهادت قهرمانان در سوریه و در رأس آن‌ها سمیر قنطار" در بیانیه‌ای تاکید کرد: قصد اسرائیل این بود که محور مقاومت را که سوریه نماینده آن است از بین ببرد اما سوریه همواره با شکست مخالفان، بر رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش پیروز خواهد شد.

در این بیانیه تاکید شده است: دشمن باید عواقب این جنایت شنیع خود را برعهده بگیرد. جاودانگی برای شهدای پاک ما و ننگ و عار برای خیانتکاران باقی خواهد ماند.

جنبش "حصن" فلسطین نیز شهادت سمیر قنطار را به جهان عرب و اسلام تسلیت گفت و اعلام کرد: این مبارز بزرگ جهاد و مقاومت را در راه آزادی فلسطین ادامه داد و مدافع این امت و عزت آن بود.

این جنبش تاکید کرد: شعله مقاومت همواره علیه دشمن روشن می‌ماند و خون شهدا مسیر آزادی فلسطین را روشن خواهد کرد.

از سوی دیگر یکی از اعضای ائتلاف "اردوگاه صهیونیسم" در پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم آمده واکنش حزب الله نسبت به ترور سمیر قنطار است و احتمال خیلی زیاد اگر این واکنش صورت بگیرد سنجیده خواهد بود و با هدف کشاندن منطقه به جنگی فراگیر نیست.

وی گفت: مسئولان ارتش اسرائیل و سازمان اطلاعات به دلیل ترور سمیر قنطار در عملیاتی پیچیده شایسته ستایش هستند.

منابع مقاومت اعلام کرده‌اند که سمیر قنطار در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حومه جنوبی دمشق کشته شده است. حزب الله لبنان نیز خبر شهادت وی را تایید کرده است.

انتهای پیام

کد N1073589

وبگردی