آفتاب

بارزانی: پیشمرگ‌ها بزرگترین حمله داعش به اقلیم کردستان را ناکام گذاشتند

بارزانی: پیشمرگ‌ها بزرگترین حمله داعش به اقلیم کردستان را ناکام گذاشتند

رئیس اقلیم کردستان عراق با بیان این که پیشمرگ‌ها موفق شدند بزرگترین حمله داعش را ظرف 24 ساعت درگیری ناکام بگذارند، اعلام کرد که نیروهای کرد ظرف چند روز اخیر 250 داعشی را به هلاکت رساندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در بازدید از محور "بعشیقه" در نینوا و نشستش با فرماندهان نظامی پیشمرگ تصریح کرد: نیروهای کرد پیشمرگ موفق شدند با دلاوری‌هایشان بزرگترین حمله داعش به اقلیم کردستان را ناکام بگذارند حمله‌ای که داعش برای آن از یک‌ماه قبل نقشه کشیده بود.

وی افزود: در نبرد پیشمرگ ها با تروریست‌ها 250 عضو داعش ظرف سه روز کشته شدند. داعش با بیش‌ترین نیروها و خودروهای زرهی تلاش کرد تا به پیشمرگ‌ها حمله کند اما در این حمله که بزرگترین حمله به اقلیم کردستان بود شکست خورد.

مسعود بارزانی که فرمانده کل نیروهای مسلح در اقلیم کردستان نیز است، به پیشمرگ‌ها به مناسبت این پیروزی تبریگ گفت و به خانواده‌های نیروهایی که در این نبردها کشته‌ شده‌اند، تسلیت گفت.

بارزانی تصریح کرد: داعش از یک ماه قبل برای این حمله آماده می‌شد و حملات آنها گسترده بود، اما تلفاتی که داعشی‌ها در این حملات دادند، بیشتر بود.

نیروهای پیشمرگ با حملات داعش که روز چهارشنبه گذشته به نیروهای پیشمرگ در محورهای ناوران، بعشیقه، تل اسود، الخازر، کوه استراتژیک زرتک و مخمور آغاز شد، برخورد کردند و با کمک جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش تعدادی از خودروهای بمب گذاری شده را منهدم کردند و پنج تن از سرکرده‌های برجسته داعش را به هلاکت رساندند.

انتهای پیام

کد N1073512

وبگردی