آفتاب
سلیمی در اخطاری،

دولت در مورد مصوبه اخیر سنای آمریکا اقدام متقابل انجام دهد

دولت در مورد مصوبه اخیر سنای آمریکا اقدام متقابل انجام دهد

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی خواستار اقدام متقابل دولت درباره‌ی مصوبه اخیر سنای آمریکا شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا سلیمی در اخطاری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس اظهار کرد: مجلس و نمایندگان آمریکا اقدام غیر منطقی و غیر قابل دفاعی انجام داده که نشانگر کینه جویی و عداوت این قدرت سلطه‌گر علیه نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به تایید و امضای این مصوبه از سوی رئیس جمهور آمریکا نیز یادآور شد: این امر نشان می‌دهد آنها پشت لبخندشان شمشیر آخته‌ای دارند و ما باید به عنوان مجلس و دولت اقدام متقابلی در این زمینه انجام دهیم. که جای خالی آن احساس می‌شود.

وی با ابراز تاسف از این که در نطق محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشته اشاره‌ای به این مصوبه نشده تاکید کرد: باید اقدام شایسته و قاطعی در این زمینه انجام شود؛ زیرا این مصوبه نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از کینه جویی و عداوت نسبت به جمهوری اسلامی دست بر نداشته‌اند.

باهنر نیز در پاسخ به این اخطار گفت: اخطار وارد است و این یک بحث جدی است زیرا این نوع رفتارها دیوار بی اعتمادی را بلند می‌کند و اثبات می‌کند این قدرت‌ها خصوصا آمریکا قابل اعتماد نیستند.

باهنر با بیان این که آمریکایی‌ها نگاه دوگانه به مسائل دارند گفت: از مقامات دیپلمات وزارت خارجه و دولت می‌خواهیم نسبت به رفتار دشمنانه و خصمانه دولت آمریکا عکس‌العمل مناسب نشان دهند.

پس از طرح این تذکر و پاسخ نایب رئیس مجلس نمایندگان مجلس شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

انتهای پیام

کد N1073217

وبگردی