آفتاب

دادستان کل کشور نامزد خبرگان شد/دفاع رئیسی از موضع رئیس قوه قضاییه درباره نحوه نظارت خبرگان بر رهبری

دادستان کل کشور نامزد خبرگان شد/دفاع رئیسی از موضع رئیس قوه قضاییه درباره نحوه نظارت خبرگان بر رهبری

میزان نوشت: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، پس از ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ارتباط با وظایف مجلس خبرگان رهبری و شأن این مجلس، اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری تضمین کننده جمهوریت و اسلامیت نظام است.

وی ادامه داد: قانون اساسی ماموریت مهمی را بر عهده‌ این مجلس گذاشته است و همچنانی که جایگاهش جایگاه رفیعی از جهت مسئولیت و وظایف است، باید در همین جایگاه و با همین قداست به کار خود ادامه دهد.

دادستان کل کشور ضمن انتقاد از برخی دسته بندی‌های سیاسی که بعضی افراد در ارتباط با این مجلس مطرح می‌کنند، تصریح کرد: آن دسته از دسته بندی‌های سیاسی که در احزاب، گروه‌ها و بعضا در برخی از مجالس دیده می‌شود در مجلس خبرگان رهبری جایی ندارد و باید این مجلس از هرگونه دسته بندی‌های سیاسی به دور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: مجلس خبرگان رهبری با گذشت سی و اندی سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران همچنان مجلسی با قداست و دارای جایگاهی مهم است و تاکنون آن سری از دسته بندی‌های سیاسی که در مجالس دیگر ممکن است تصور شود در مجلس خبرگان رهبری بحمدا... دیده نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی مبنی بر ناظر نبودن مجلس خبرگان بر عملکرد رهبری بر اساس قانون که در روزهای اخیر با برخی هجمه‌ها از سوی جریان‌های خاص مواجه شده است، بیان داشت: مطلبی که ریاست قوه قضائیه در سخنانشان اشاره کردند کاملا مستند به قانون اساسی است. بر اساس این قانون، مجلس خبرگان رهبری از تداوم وجود شرایط مصرح و تصریح شده قانون اساسی در رهبری مراقبت می‌کند.

وی با گلایه از برخی فضاسازی‌ها در خصوص این اظهارات رئیس قوه قضائیه یادآور شد: بعضی افراد پس از اظهارات آیت الله آملی لاریجانی، با یکسری سخنان غیرمستند هجمه‌هایی را به این سخنان وارد کردند که البته این فضاسازی‌ها نشان می‌دهد که سخنان ریاست دستگاه قضا برای این دسته از افراد به صورت دقیق روشن نشده است در حالی که اظهارات ایشان کاملا مستند به اصول قانون اساسی بود و  این هجمه‌ها کاملا بی اساس است.

2727

 

 

کد N1073215

وبگردی