آفتاب

زنان سرباز انگلیسی برای خط مقدم نبرد آموزش می‌بینند

زنان سرباز انگلیسی برای خط مقدم نبرد آموزش می‌بینند

نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس گفته است که می‌خواهد شاهد این باشد که سربازان زن کشورش در سال 2016 برای نبرد در خط مقدم درگیری آموزش می‌بینند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه با ساندی تلگراف گفته است که از وزارت دفاع خواسته تا برای قرار دادن زنان در نقش‌های میدانی نزدیک به میدان نبرد تا پایان سال آتی میلادی آماده باشد. این تصمیم پس از آن مطرح می‌شود که واشنگتن هم ماه گذشته اعلام کرد که ورود زنان نظامی به تمام موقعیت‌ها از جمله ایفای نقش‌های رزمی آزاد می‌شود.

کامرون گفت: من و مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس به اتفاق نظر می‌خواهیم که تمام موقعیت‌های نظامی برای سربازان زن در سال 2016 فراهم شود. ما تاکنون با ارائه طرح حضور نظامیان زن در زیر دریایی‌ها، شماری از موانع را برداشته‌ایم و زنان در حال رسیدن به عالی‌ترین مدارج نظامی در تمام بخش‌ها هستند. ما باید این کار را سال آتی به اتمام برسانیم و ورود زنان به عملیات‌های رزمی زمینی را آزاد کنیم.

نیروهای زن نظامی حدود 10 درصد از نیروهای مسلح انگلیس را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر زنان از ورد به یگان‌های رزمی زمینی که مستقیما با دشمن و کشتن آن در ارتباط است، منع می‌شوند.

وزیر دفاع انگلیس در یادداشتی برای ساندی تلگراف نوشت: هیچ شاهد قانع‌کننده‌ای که اثبات کند زنان در موقعیت رزمی ناکارآمد هستند، یافت نشده است. با این حال بررسی ما نشان می‌دهد که باید تحقیقات بیشتری در این رابطه در اواسط 2016 و درخصوص نیازهای روانی چنین نقش‌هایی با گذر زمان انجام شود. امیدوارم که با تحقیقات بیشتر بر روی روش‌های آموزشی و تجهیزاتی، بتوانیم نقش‌های رزمی را در سال 2016 به روی زنان باز کنیم.

با این وجود وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد که نتایج این بررسی هر چه که باشد، "اثرگذاری رزمی" در اولویت قرار دارد. وی با بیان اینکه تمام نظامیان زن نمی‌توانند از آزمون موفق بیرون بیایند، افزود: استانداردهای آموزشی را نمی‌توان برای آماده کردن زنان کاهش داد اما ما با اطمینان از قابلیت‌ها و نه جنسیت مشخص می‌کنیم که چه کسی موفق خواهد بود. ما به همه یک فرصت می‌دهیم که برای تصدی هر نوع نقش نظامی رقابت کنند.

انتهای پیام

کد N1073212

وبگردی