آفتاب

ملی‌پوش پرش ارتفاع: من نخواستم با پاکلین کار کنم/ با پرش 2.29 سهمیه المپیک می‌گیرم

ملی‌پوش پرش ارتفاع: من نخواستم با پاکلین کار کنم/ با پرش 2.29 سهمیه المپیک می‌گیرم

ملی‌پوش پرش ارتفاع ایران گفت: هدف اصلی من در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا در قطر شکستن رکورد ایران و کسب مدال در این ر‌قا‌بتها است و فکر می‌کنم با یک پرش خوب می‌توانم به هدفم برسم هر چند کار سخت است.

محمدرضا وظیفه‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شرایط تمرینی خود بیان کرد: در حال‌ حاضر در تهران تمرین می‌کنم و آقای بیژن شادمهر تمرین‌هایم را زیر نظر دارد. اردوها در آفتاب انقلاب برگزار می‌شود و این امکان دارد یک اردو در آکادمی ملی المپیک داشته باشم.

وی درباره شرایط آمادگی خود اظها‌ر کرد: در حال‌ حاضر در فصل بدنسازی قرار داریم، اما پرش‌هایم ا‌د‌ا‌مه‌ دارد. به مانند بسیاری از ملی‌پوشان برای مسابقات داخل سالن قطر آماده می‌شوم. هدف اصلی من قهرمانی در آسیایی قطر است و امیدوارم رکورد بزنم و مدال بگیرم.

ملی‌پوش پرش ارتفاع ایران در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون برای انتخاب نفرات تیم ‌ملی اعزامی به قهرمانی آسیا ورودی تعیین می‌کند؟ گفت: تا الان در این رابطه چیزی نشنیده‌ام که د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران باید رکورد خاصی بزنند و بعد راهی مسابقه‌ها شوند. به نظرم گذاشتن ورودی کار خوبی نیست، اما تصمیم نهایی برعهده فدراسیون است و اگر بنا باشد ورودی تعیین شود حتما باید تلاش کنیم تا به آن برسیم.

او با تاکید بر کار دشوارش در قهرمانی آسیا گفت: رقیبان بسیار سختی در ر‌قا‌بت های داخل سالن قهرمانی آسیا در قطر حضور دارند. کشور میزبان دو پرنده بسیار خوب دارد. چین، کره جنوبی و سوریه هم نفرات خوبی در سطح جهانی دارند. کیوان قنبرزاده هم حریف سرسختی برای من خواهد بود. اگر بتوانم یک پرش خوب داشته باشم احتمال گرفتن مدال کم نیست.

وظیفه‌دوست درباره برنامه‌اش برای شکستن رکورد خود تصریح کرد: هدف اصلی من در قهرمانی آسیا شکستن رکورد شخصی خودم و ایران است. اگر در داخل سالن 2.29 بپرم سهمیه المپیک را می گیرم و رکوردم را بهبود می‌بخشم و رکورددار ایران می شوم. کسب ورودی مسابقه‌های جهانی بسیار سخت است. 2.32 ورودی داخل سالن آمریکا است. دلیل آن هم تلاش برای محدود کردن تعداد شرکت کننده هاست، اما من تمام تلاشم را انجام می‌دهم.

او درباره برنامه‌هایش برای برگزاری اردوهای برون مرزی گفت: در حال‌ حاضر اردو در خارج از ایران در برنامه‌هایم نیست و بستگی به این دارد که سهمیه المپیک را کسب کنم یا خیر. قاعدتا اگر نتوانم در قطر ورودی را بگیرم برنامه‌هایم برای سال آینده می‌ماند و در آن زمان در مسابقه‌هایی برای کسب سهمیه تلاش می‌کنم. ر‌قا‌بت‌های داخلی و خارجی زیادی هستند. تورهای اروپایی، جام کازانف قزاقستان و جایزه بزرگ ر‌قا‌بت‌هایی هستند که احتمالا در یکی از آنها می‌توانم سهمیه بگیرم.

ملی‌پوش پرش ارتفاع ایران درباره رضایتش از برگزاری اردوها و همچنین کار با شادمهر گفت: در حال‌ حاضر مشغول تمرین هستم، اما در روزهای آینده حتما باید با آقای کیهانی جلسه داشته باشم. همان طور که گفتم در حال‌ حاضر با آقای شادمهر تمرین می‌کنم و نظر خودم از ابتدا این بود که با او تمرین کنم چرا که به او اعتقاد دارم و مطمئن هستم می‌توانم با آقای شادمهر به رکوردهای بهتری برسم. من اصلا نخواستم با مربی خارجی و ایگور پاکلین کار کنم.

او در پایان درباره عملکرد کیهانی در فدراسیون گفت: تا الان آقای کیهانی لطف داشتند و نگاه ویژه‌ای به پرش ارتفاع داشتند، اما باز هم انتظار بیشتری وجود دارد. امسال، سال حساسی است. قبل از المپیک است و شاید برای ورزشکار فرصت دیگری پیش نیاید تا موقعیت حضور در المپیک را داشته باشد و شاید دیگر نتوانم به این آمادگی برسم. سن من بالا نیست که برای المپیک بعدی ناامید باشم، اما خیلی مهم است که بیشتر از این حمایت شوم و امکانات بهتری در اختیارم قرار بگیرد تا به المپیک ریو برسم.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N1073089

وبگردی