آفتاب

سمیر قنطار که بود؟

سمیر قنطار که بود؟

«سمیر قنطار» آزاده معروف لبنانی که مدتها در بند رژیم صهیونیستی بود، در سوریه به شهادت رسید.

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم از دمشق، جنگنده‌های دشمن صهیونیستی نیمه‌های شب گذشته یک ساختمان در شهر "جرمانا" در حومه جنوبی دمشق را بمباران کردند که در پی آن سمیر قنطار آزاده لبنانی و شماری از شهروندان سوری به شهادت رسیدند.

در این بمباران ساختمان مذکور به طور کامل تخریب و خسارتهای مالی زیادی به ساختمانهای مجاور آن وارد شد.

شاهدان عینی به تسنیم گفتند که صداهای شلیک موشک را در اطراف شهر جرمانا بویژه در محله المحصی شنیده اند.

اهالی این منطقه گمان می کردند که منبع این خمپاره های موشکی از سوی گروههای تروریستی موجود در غوطه شرقی دمشق است.

رژیم صهیونیستی بارها از طریق بمباران استان قنیطره در نزدیکی جولان اشغالی تلاش کرد که سمیر قنطار را به بهانه دست داشتن وی در حمله سال 1979 که منجر به کشته شدن 4 صهیونیست شد، ترور کند.

برادر سمیر قنطار با تائید شهادت برادرش در سوریه گفت که این مایه افتخار ماست که برادرم به خیل کاروان خانواده شهدا پیوسته است.

بسام قنطار برادر سمیر قنطار در صفحه خود بر روی توئیتر خبر شهادت برادرش را تایید کرد و گفت با افتخار خبر شهات سمیر قنطار برادرم و فرمانده مجاهد را اعلام می کنم. ما به پیوستن به خانواده های شهدا بعد از 30 سال صبر افتخار می کنیم.

سمیر قنطار که بود؟

"سمیر قنطار" قدیمی‌ترین اسیر لبنانی دربند رژیم صهیونیستی بود که 20 جولای 1962 (29 تیر 1341 هجری شمسی) در روستای دروزی نشین "عیبه" از توابع استان "جبل" لبنان به دنیا آمد.

وی در سال 1978 میلادی طی یک عملیات ضد صهیونیستی در شهر صهیونیست نشین «نهاریا» به اسارت در آمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت.‬

سمیر قنطار در سال 2008 میلادی بعد از سپری کردن بیش از 20 سال اسارت در جریان تبادل اسرای لبنانی با رژیم صهیونیستی آزاد شد.‬‎

عکسها از خبرگزاری ابنا

5252

کد N1073007

وبگردی