آفتاب

کریمی اصفهانی:مشکل اصولگرایان اجتهادپایداری‌ها و ایثارگران است/تنها جایگاه حقوقی مصباح را قبول داریم

کریمی اصفهانی:مشکل اصولگرایان اجتهادپایداری‌ها و ایثارگران است/تنها جایگاه حقوقی مصباح را قبول داریم

دبیرکل جامعه اصناف و بازار با تاکید براینکه برای رسیدن به وحدت در جریان اصولگرایی اجتهاد را کنار گذاشت، گفت: دو تشکل پایداری و ایثارگران آنچنان سابقه قدیمی هم ندارند و ما هم با آنها مشکلی نداریم اما مشکل اجتهاد آنها است.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرآنلاین در مورد جلساتی که در هفته اخیر از سوی اصولگرایان با آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شده است، گفت: موضوع جلسات برگزار شده تلاش برای دستیابی به وحدت در جریان اصولگرایی و ارائه لیست واحد در انتخابات مجلس دهم است.

وی با تاکید بر اینکه این جلسات باید به صورت شورایی برگزار شود، اظهار کرد: برخی از افراد حاضر در این جلسات پافشاری می‌کنند تا اضلاع در آن تصمیم گیری کنند حال آنکه ما آن را قبول نداشته و بر شورایی بودن جلسات تاکید داریم تا همه گروه‌ها بتوانند در آن فعال شوند.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار ادامه داد: اگر برخی از آقایان که جایگاه چندان بالایی هم ندارند همچنان بر خواسته‌های خود پافشاری کنند به مشکل می‌خوریم. ما به اصل پرهیز از افراط و تفریط معتقدیم و می‌گوییم تنها کسانی می‌توانند به اهداف خود برسند که در امور اعتدال داشته باشند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که برای رسیدن به وحدت تلاش می‌شود، باید اجتهاد را کنار گذاشت و الا ما با افرادی که در مسائل خود را مجتهد می‌دانند، قطعا به مشکل می‌خوریم.

کریمی اصفهانی در پاسخ به این پرسش که اصولگرایان معتدل چگونه حاضر شدند که اصولگرایان تندرو در این جلسات حاضر و حتی برخی از شروط خود از جمله حضور آیت‌الله مصباح را در شورای سه نفر اجرایی کنند، گفت:‌ برای ما مهم جایگاه حقوقی جامعتین بوده و اصلاح بحث اشخاص ملاک نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه در این دوره جامعه مدرسین در مورد انتخابات مجلس ورود نکرده است، افزود: ما جایگاه آقای مصباح را جدای از مدرسین قبول نداریم و چنانچه ایشان در جای آن شخصیت حقوقی قرار بگیرد برای ما مورد قبول است. برخی از گروه‌ها با فرافکنی پای برخی از افراد را پیش می‌کشند تا به خواسته‌های خود برسند و این امر برای ما قابل قبول نیست.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار در مورد اینکه در حال حاضر جلسات وحدت اصولگرایی با چه مشکلی روبرو است، اظهار کرد: دو تشکل پایداری و ایثارگران آنچنان سابقه قدیمی هم ندارند و در عین حال هم ما با آنها مشکلی نداریم اما مشکل اجتهاد آنها است. اگر جریان اصولگرایی 50 تشکل داشته باشد این دو، دو پنجاهم این جریان هستند و نمی‌توانند خود را اضلاع بدانند.

2929

کد N1072877

وبگردی