آفتاب

العبادی: اجازه نمی‌دهیم حضور نظامیان ترک در عراق ادامه پیدا کند

العبادی: اجازه نمی‌دهیم حضور نظامیان ترک در عراق ادامه پیدا کند

نخست وزیر عراق با بیان اینکه در صورت عدم عقب‌نشینی نظامیان ترک از خاک این کشور، بغداد تصمیمات دیگری را در این زمینه اتخاذ می‌کند، گفت: اجازه نمی‌دهیم حضور نظامیان ترک در عراق ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه «سومریه نیوز»، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق امروز شنبه بار دیگر خشم خود را از ادامه حضور نظامی ترکیه در شمال عراق ابراز کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه به مقامات آنکارا هشدار داد در صورتی که نظامیان ترکیه هرچه سریعتر خاک عراق را ترک نکنند، بغداد اقدامات دیگری را در این خصوص انجام اتخاذ خواهد کرد.

العبادی در ادامه با بیان اینکه ترکیه بنابه برخی دلایل داخلی از عقب نشین از شمال عراق در هراس است، اظهار داشت:  اجازه نمی‌دهیم حضور نظامیان ترک در عراق ادامه پیدا کند.

نخست وزیر عراق بدون نام بردن از ترکیه خطاب به این کشور اعلام کرد: برخی پس از دستاوردهای گسترده ارتش و نیروهای مردمی عراق در مبارزه با تروریسم تلاش کردند عراق را تضعیف کنند.

العبادی در ادامه اظهار داشت: با وجود اینکه ترکیه به آمریکایی ها اعلام کرده بود که از شمال عراق عقب نشینی خواهد کرد، با این وجود تاکنون این اتفاق نیافتاده است.

گفتنی است، نظامیان ترکیه هفته گذشته بدون هماهنگی قبلی با دولت مرکزی بغداد وارد منطقه «بعشیقه» در نزدیکی موصل در شمال عراق شدند. این اقدام واکنش سخت مقامات عراقی را به دنبال داشت تا جایی که وزارت خارجه عراق به صورت رسمی از دولت آنکارا در شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد. با این حال دولت ترکیه همچنان بر ادامه حضور نظامی در شمال عراق تأکید داشته و مدعی است که این اقدام در راستای مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت منطقه صورت می گیرد.

کد N1072274

وبگردی