آفتاب

نواز شریف از وزرایش خواست ضد هند حرف نزنند

نواز شریف از وزرایش خواست ضد هند حرف نزنند

به گفته یکی از مشاوران نزدیک نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان از وزیران کابینه و مقام‌های ارشد کشورش خواسته تا اظهارات ضد هندی مطرح نکنند تا روند صلح لطمه نبیند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، این مشاور نواز شریف گفت: اظهاراتی که در رابطه با هند مطرح می‌شود باید در راستای پیشبرد روند صلح باشد نه شخم زدن گذشته. نخست‌وزیر پاکستان از مشاوران و اعضای کابینه خواسته است که صلح را ارتقا بخشند. او نسبت به ایجاد روابط بهتر با هند خوشبین و معتقد است که کل منطقه از آن سود می‌برد.

این مقام افزود، نواز شریف از اظهارات طرف هندی مبنی بر اینکه دهلی‌نو تنها می‌خواهد درباره کشمیر تحت اشغال پاکستان در مذاکرات صحبت کند، ناراحت شده اما متوجه شده است که این سیاست دولت هند نیست. وی تاکید کرد، نواز شریف می‌خواهد مساله کشمیر، تروریسم و تجارت در زمان گفتگوهای صلح دو طرف در اولویت باشد.

در پی دیدار نواز شریف و نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در پاریس و پس از آن دیدار مشاوران امنیت ملی در بانکوک تلاش‌های طرفین برای ارتقای مناسبات دوجانبه افزایش یافت. انتظار می‌رود که شریف و مودی بار دیگر ماه ژانویه در سوئیس دیدار داشته باشند. رهبران این دو کشور بیستم ژانویه در چهل و ششمین نشست سالانه "مجمع جهانی اقتصاد" در داووس شرکت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N1072065

وبگردی