آفتاب

امضای تفاهم نامه ۲۷۵ میلیون دلاری بین بانک توسعه آسیایی و کابل

امضای تفاهم نامه ۲۷۵ میلیون دلاری بین بانک توسعه آسیایی و کابل

تفاهم نامه همکاری بین افغانستان و بانک توسعه آسیایی با هدف تقویت زیربنای انرژی افغانستان به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار به امضا رسید.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «خامه پرس» افغانستان، این تفاهم نامه امروز شنبه بین «محمد اکلیل حکیمی»  وزیردارایی  و «توماس پنیلا» رئیس بانک توسعه آسیایی در افغانستان امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه، این سرمایه گذاری که از سوی بانک توسعه آسیایی صورت گرفته است در جهت تقویت‌ بخشیدن اتصال انرژی بین افغانستان و ترکمنستان و در راستای بهبود وضعیت انرژی در این کشور است.

پیش از این نیز بانک توسعه آسیایی ۱.۲ میلیارد دلار را درجهت بالابردن ظرفیت انرژی و پیشرفت در تجارت انرژی برای افغانستان در نظر گرفته بود.

این کمک‌ها در چند قسط که اولین  آن ۲۷۵ ملیون دالار در سال  ۲۰۱۵ است صورت می گیرد.

اکلیل حکیمی ضمن امضای این تفاهم نامه گفت: این همکاری برنامۀ عرضه انرژی دولت را با بیش از ۱۰ ملیارد دلار هزینه تامین می‌کند و سبب رشد اقتصادی و کاهش فقر می‌شود.

توماس پنیلا نیز گفت که انرژی ناکافی و عدم تعادل عرضه و تقاضا، فرصت‌های رشد و درآمد را محدود کرده وموجب موجودیت نابرابری‌های اقتصادی شده است که این خود باعث افزایش ناامنی و نارضایتی  در این کشور می‌شود.

 لازم به ذکر است که بانک توسعه آسیایی به عنوان یکی از حمایت کنندگان مالی  بزرگ افغانستان تا کنون ۲.۲ میلیارد دلار  به بخش بودجه افغانستان  کمک کرده‌است.

کد N1071864

وبگردی