آفتاب

برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیته مشترک دوستی نظامی ایران و عمان

برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیته مشترک دوستی نظامی ایران و عمان

دوازدهمین اجلاس کمیته مشترک دوستی نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان صبح امروز در بنیاد تعاون ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار هیات بلند پایه‌ 12 نفره سلطنت عمان به ریاست سرتیپ ستاد حمدبن راشد بن سعید البلوشی، معاون عملیات سلطنت عمان و رئیس کمیته مشترک دوستی نظامی ایران و عمان مورد استقبال سردار دریادار حسن صالح اصفهانی رییس ایرانی کمیته مشترک دوستی نظامی ایران و عمان قرار گرفت.

در نخستین دور مذاکرات صورت گرفته در دوازدهمین اجلاس کمیته مشترک دوستی نظامی ایران و عمان، دو طرف ابتدا در خصوص اهمیت توسعه روابط راهبردی دو کشور و جایگاه بالای آن در سطح منطقه به لحاظ ژئوپلتیک و ژئو استراتژیک و نیز لزوم توسعه روابط نظامی – دفاعی همگام با توسعه روابط سیاسی ،اقتصادی ، فرهنگی و غیره تاکید کردند.

در این جلسه همچنین طرفین با مروری بر مصوبات اجلاس‌های قبلی به ویژه اجلاس یازدهم در خصوص همکاری‌های دریایی ،آموزشی و ورزشی – فرهنگی و فنی – پشتیبانی به عمل آورده و در ادامه به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مشترک در خصوص توسعه روابط نظامی دفاعی پرداختند.

به گزارش ایسنا، این اجلاس که از روز شنبه به مدت 4 روز در تهران آغاز شده است، نهایتا در روز چهارشنبه (2 دی ماه) با برگزاری رزمایش مشترک دریایی و امضای صورتجلسه نهایی اجلاس دوازدهم پایان خواهد یافت.

انتهای پیام

کد N1071738

وبگردی