آفتاب

جرایم علیه مسلمانان و مساجد در آمریکا سه برابر شده است

جرایم علیه مسلمانان و مساجد در آمریکا سه برابر شده است

براساس داده‌های جدید مشخص شد، پس از حملات تروریستی در پاریس و کالیفرنیا با ده‌ها کشته و زخمی، موج جرایم علیه مسلمانان آمریکا و مساجد در این کشور سه برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، براساس تحلیل انجام شده از سوی دانشگاهی دولتی در ایالت کالیفرنیا مشخص شد، این جرایم علیه مسلمانان آمریکا شامل حمله به دانشجویان و دانش آموزان محجبه، آتش افروزی و تخریب مساجد و تیراندازی و تهدید به مرگ صاحبان مسلمان مشاغل است.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا و رهبران حقوق مدنی درباره رخدادهای مربوط به پس از حملات کالیفرنیا و پاریس هشدار داده‌اند. اما تحلیل گران در ابتدای امر و در بحبوحه اظهارات ضد اسلامی برخی از سیاستمداران به مساله افزایش حملات علیه مسلمانان آمریکا پرداخته‌اند.

برایان لوین، جرم شناس دانشگاه کالیفرنیا در این باره می‌گوید:‌ حملات تروریستی اخیر باعث شده تا مردم با ترس و خشم به مسلمانان بنگرند.

براساس داده‌های تحلیلی پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در سالهای اخیر به طور میانگین در هر ماه 6 / 12 فقره جرم علیه مسلمانان در آمریکا به وقوع پیوسته است اما از زمان حملات تروریستی در پاریس با 130 کشته و ده‌ها زخمی این حملات سه برابر شده است. همچنین از زمان وقوع حمله مسلحانه در سن برناردینو در دوم دسامبر 2015، 18 مورد جرم علیه مسلمانان صورت گرفته است.

درهمین حال، لورتا لینچ، دادستان کل آمریکا ماه گذشته میلادی به خبرنگاران گفت: ما همواره در حال بررسی موقعیت هستیم و همواره هرگونه اقدام علیه اشخاص را که به هر دلیلی بوده، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ابراهیم هوپر، سخنگوی مرکز شورای روابط اسلامی-آمریکا گفت: سه برابر شدن جرایم علیه مسلمانان آمریکا توسط محققان در دانشگاه کالیفرنیا شبیه به همانی است که ما جمع آوری کردیم.

انتهای پیام

کد N1071722

وبگردی