آفتاب
رئیس سازمان اوقاف کشور:

آل‌سعود در کشتار مسلمانان با استکبار همدست است

آل‌سعود در کشتار مسلمانان با استکبار همدست است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: آل سعود در کشتار مسلمانان با رژیم صهیونیستی و استکبار همدست است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: آل سعود در کشتار مسلمانان با رژیم صهیونیستی و استکبار همدست است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، حجت‌الاسلام علی محمدی در مراسم افتتاحیه سی و هشتیمن دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی کرمانشاه، با محکوم کردن کشتار شیعیان در نیجریه، گفت: ملک سلمان پادشاه عربستان در تماس تلفنی با رییس جمهور نیجریه به خاک و خون کشیدن شیعیان در این کشور را به او تبریک می‌گوید که این جای تاسف دارد.

وی همچنین با اشاره به کشته شدن زائرین در مراسم حج امسال، آن را نشانه بی‌لیاقتی آل سعود دانست و گفت: در مراسم حج امسال به دلیل بی لیاقتی آل سعود 7500 نفر از زائرین شیعه و سنی در فاجعه منا کشته شدند و دیدیم که آل سعود خم به ابرو نیاورد.

وی با انتقاد از سکوت سران برخی کشورها در قبال این فاجعه، گفت: سکوت سران دیگر کشورها در حالی بود که رهبر معظم انقلاب در قبال آن واکنش جدی نشان داده و فرمودند آل سعود باید پاسخگو باشد.

محمدی در ادامه با بیان اینکه ما هر چه داریم از قرآن است، گفت: دشمنان می خواهند ما را از این کلام نورانی جدا کنند که این آرزو را به گور خواهند برد.

وی گفت: سعادت ما در دنیا و آخرت در گروه عمل به قرآن است و باید این آموزه الهی را در زندگی به کار گیریم.

رئیس سازمان اوقاف کشور در ادامه با بیان اینکه دشمنان درصدد ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند، گفت: مردم ما هوشیارند و اجازه ایجاد اختلاف به دشمنان را نخواهند داد.

وی دفاع از مظلومین را نیز سفارش قرآن دانست و گفت: با الهام از قرآن از هر جمعی که علیه اسراییل قیام کند، حمایت می‌کنیم و این خواسته قرآن است.

محمدی گفت: قرآن نور است و در هر جایی که تلاوت شود آنجا را نورانی می کند، دشمنان می خواهند نور قرآن را خاموش کنند، اما موفق نخواهند شد.

وی به میزبانی کرمانشاه در این مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: برای ما مسابقات کشوری قرآن کریم از مسابقات بین المللی اهمیت بیشتری دارد، زیرا تعداد شرکت کنندگان بیشتری دارد و نمایندگان ما در مسابقات بین المللی نیز از این مسابقات بیرون می‌آیند.

وی با تقدیر از مسئولین استان کرمانشاه به جهت میزبانی این مسابقات، گفت: باید از فرصت میزبانی این مسابقات در استان نهایت بهره را جهت قرآنی کردن فضای استان برد.

همچنین در آیین افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که با حضور جمعی از مسئولین و قاریان برجسته کشوری در محل تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، پرچم حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) از سوی خادمان این حرم به خانواده قاریان جانباخته در فاجعه منا اهدا شد.

در این مراسم از خانواده حاج «حسن دانش» رتبه نخست سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و رتبه اول مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران و خانواده حاج «محسن حاجی حسنی کارگر» رتبه دوم سی و هفتمین مسابقات سراسری قرآن کریم و رتبه نخست مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشور مالزی با اهدای لوح و هدایایی و نیز اهدای پرچم حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) تقدیر شد.

همچنین از خانواده حاج «محمدسعید سعیدی زاده»، خانواده حاج «فواد مشعری» و خانواده حاج «امین باوی» از قاریان ممتاز و اعضای گروه مدیحه سرایی باقرالعلوم آبادان تقدیر شد.

امروز از تندیس این قاریان که در فاجعه منا جان باختند نیز رونمایی شد.

سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 28 آذر تا 4 دی به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است.

انتهای پیام

کد N1071714

وبگردی