آفتاب

داده‌های جعبه سیاه جنگنده روسی دوشنبه منتشر می‌شود

داده‌های جعبه سیاه جنگنده روسی دوشنبه منتشر می‌شود

معاون نیروی هوافضای روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد، داده‌های اولیه جعبه‌های سیاه جنگنده سوخو-24 روسیه که توسط نیروی هوایی ترکیه در سوریه سرنگون شد، دوشنبه آینده اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جت جنگنده سوخو-24 روسیه توسط یک جنگنده نیروی هوایی ترکیه و در پاسخ به ادعای نقض حریم هوایی ترکیه از سوی این جنگنده مورد هدف قرار گرفت.

مقامات دفاعی روسیه و سوریه اعلام کردند که این جنگنده سوخو-24 هرگز حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده و به طور غیرقانونی در سوریه مورد هدف قرار گرفته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، حمله ترکیه به این جنگنده روسی را "خنجری از پشت" توصیف کرده که توسط "همدستان تروریست‌ها" انجام شده است. یکی از دو خلبان این جنگنده توسط شورشیان کشته شد اما خلبان دوم نجات پیدا کرد.

سرگئی درونوف،‌ معاون نیروی هوا-فضای روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که جعبه‌های سیاه جنگنده سوخو-24 در محل سقوط هواپیما کشف شده و تا امروز(جمعه) هیچ کاری بر روی آن‌ها انجام نشده است. وی با اعلام این که نخستین داده‌های مربوط به این جعبه‌های سیاه روز دوشنبه آینده(21 دسامبر) منتشر می‌شوند، افزود که این جعبه‌های سیاه در همان شرایطی که در لحظه سقوط بوده‌اند، هستند.

وی تاکید کرد که اطلاعاتی که توسط وزارت دفاع روسیه در خصوص شرایط حریم هوایی آن منطقه از سوریه منتشر شده است به جز از سوی ترکیه از سوی هیچ کشور دیگری رد نشده است.

انتهای پیام

کد N1070976

وبگردی