آفتاب
فیصل المقداد:

ملاقات ما با تروریست ها فقط در جبهه های جنگ خواهد بود

ملاقات ما با تروریست ها فقط در جبهه های جنگ خواهد بود

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره عدم تعامل با گروههای تروریستی اعلام کرد که دمشق فقط در جبهه های جنگ با تروریست ها ملاقات خواهد کرد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه گفت: امکان مشارکت دمشق در ائتلاف های وهمی و نمایشی مانند ائتلاف اسلامی که دارای ابعاد طایفه ای و دینی است وجود ندارد زیرا تروریسم دین و رنگ نمی شناسد.

وی افزود: به نظر من تفاوتی میان داعش و رژیم سعودی که حامی مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی در سوریه است وجود ندارد و بنابر این نمی تواند بخشی از جنگ با تروریسم باشد.

المقداد تاکید کرد: دمشق نشست مخالفان سوری در ریاض را دنبال کرده است و مشخص شد که ریاض افرادی که نماینده مخالفان سوری نیستند و نیز گروه های تروریستی را در آن مشارکت داده است.دولت سوریه فقط در صحنه جنگ با گروههای تروریستی ملاقات می کند.

معاون وزیر خارجه سوریه بیان کرد: با آنها فقط در صحنه های جنگ دیدار می کنیم.ما با گروههای معارض واقعی که در عرصه فعال باشند گفتگو می کنیم.به نظر من سعودی ها صلاحیت برگزاری این قبیل نشست ها را ندارند زیرا آنها به شکل آشکار از گروههای تروریستی حمایت می کنند و این با بیانیه ژنو یک و دو مغایرت دارد.

وی افزود: سوریه از داعش نفت نخریده و نخواهد خرید.دمشق از کشورهای دوست به ویژه ایران نفت وارد می کند.ما ابدا از داعش نفت نخریده ایم زیرا این به مثابه توهینی به همه سوری هاست.چگونه ممکن است که ما با داعش مبارزه کنیم و در عین حال از آن نفت بخریم.این منطقی نیست و تبلیغات بی ارزشی از سوی ترکیه و آمریکاست.

معاون وزیر خارجه سوریه امکان ملحق شدن ارتش آزاد سوریه به نیروهای سوری در جنگ با تروریست های داعش در صورتی که تغییر ماهیت دهد و از هدف قرار دادن غیرنظامیان دست بردارد را بعید ندانست و اعلام کرد: اگر ارتش آزاد قادر به تغییر ماهیت خود باشد و با نیروهایی که با تروریسم مبارزه می کنند همکاری کند این امر شدنی است.ارتش آزاد باید از هدف قرار دادن غیر نظامیان و افراد بی گناه و ویرانی شهرها دست بردارد و ربوده شدگان را برگرداند.ارتش آزاد در عرصه تحولات میدانی حضور قابل توجهی ندارد.

کد N1070906

وبگردی