آفتاب

ریاض حجاب به عنوان هماهنگ‌کننده مخالفان در مذاکرات با دمشق انتخاب شد

ریاض حجاب به عنوان هماهنگ‌کننده مخالفان در مذاکرات با دمشق انتخاب شد

مخالفان سوری ریاض حجاب، نخست وزیر سابق سوریه را به عنوان هماهنگ کننده خود در مذاکرات با دولت سوریه انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از شبکه الجزیره، در نشست روز پنجشنبه مخالفان سوری در ریاض، ریاض حجاب با 24 رای به عنوان "هماهنگ کننده کل هیات عالی مذاکرات" که انتظار می‌رود رهبری روند صلح را در خصوص آینده سوریه با نظام بشار اسد، دنبال کند، انتخاب کردند.

این انتخاب در اولین نشست هیات عالی مذاکرات که در کنفرانس مخالفان سوری در ریاض برگزار شد، صورت گرفت و در آن از 34 شرکت کننده حاضر 24 نفر به ریاض حجاب رای مثبت دادند.

ریاض حجاب، در سال 2012 از سوی بشتار اسد به عنوان نخست‌وزیر سوریه انتخاب شد اما پس از مدتی با کمک گروه‌های مخالف به ویژه ارتش آزاد به خارج از کشور گریخت و جدایی خود را از نظام سوریه اعلام کرد.

به گفته منابع آگاه اولین روز از نشست‌های ریاض به انتخاب رئیس، معاون و دبیر آن اختصاص داشت که در رقابت میان حجاب و احمد الجربا، رئیس پیشین ائتلاف معارضان سوری، جربا تنها توانست 8 رای را از آن خود کند.

این منابع افزودند، یحیی القضمانی به عنوان نائب رئیس و صفوان عکاش به عنوان دبیر تشکیلات مخالفان انتخاب شدند.

عربستان چندی پیش تعدادی از نمایندگان گروه‌های مخالف سوری و مخالفان مستقل دولت را برای ایجاد اتحاد میان آنها در ریاض گرد هم آورد اما با وجود تلاش‌های بسیار هنوز برخی اختلافات به ویژه اختلاف بر سر هویت دولت سوری که از مذاکره با نظام سوریه حاصل خواهد شد، وجود دارد.

به گفته این منابع امروز (جمعه) ساختار اداری این هیات ، اساسنامه و نیز 15 نفر به عنوان اعضای هیات مذاکره کننده با نظام سوریه تعیین خواهند شد.

انتهای پیام

کد N1070648

وبگردی