آفتاب

سلیمان فرنجیه: با عربستان اختلافاتی دارم/ طرح حریری هنوز رسمی نشده است

سلیمان فرنجیه: با عربستان اختلافاتی دارم/ طرح حریری هنوز رسمی نشده است

رئیس جریان المرده لبنان و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت که طرح سعد حریری تا قبل از توافق نهایی بر سر آن نمی‌تواند رسمی انگاشته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا) به نقل از سایت النشره، سلیمان فرنجیه در سخنانی تلویزیونی با اشاره به سفرش به پاریس و دیدارهای محرمانه‌اش در این کشور بیان کرد: دیدارها در پاریس محرمانه بود تا ما و سعد حریری، نخست وزیر پیشین هر یک با اعضای تیم خود به گفت‌وگو بنشینیم و بعد از آن حریری طرحش را اعلام کند.

وی ادامه داد که نشست پاریس طرح حریری را به همراه داشت که همان نتیجه رایزنی‌ها بود.

فرنجیه با بیان این که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و نبیه بری، رییس مجلس لبنان هر دو در جریان فضای موجود بودند، تاکید کرد که قبل از آنکه طرح رسمی شود پاسخ رسمی هم وجود ندارد.

وی درخصوص روابط خود با میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح نیز گفت که از دو سال پیش این روابط طبیعی نبود و عون تنها دراین باره می‌گوید که "تنها او و نه غیر" و از گزینه دیگری سخن به میان نمی‌آورد.

میشل عون نامزد احتمالی دیگر پست ریاست جمهوری لبنان است.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری لبنان در ادامه تاکید کرد: من منتظر دستور کسی برای رفتن به پاریس نیستم. من جزو کسانی بودم که معتقد بودند 14 مارسی‌ها روی ما مانور می‌دهند هر یک از طرفین طرح خاص خود را دارد و من نیز طرح خاص خود را دارم. من در فضایی از پاریس به کشور بازنگشتم که به این معنا باشد "همه چیز به سرعت مورد پذیرش قرار خواهد گرفت" طرح خیلی ساده بود بدون اینکه کسی چیزی از دیگری بخواهد.

وی افزود: سابقه من کاملا مشخص است و گواهی بر عملکرد من است. طرح ریاست جمهوری با جدیت از سوی 14 مارس مطرح شد و من به آنها گفتم که باید با ژنرال عون در این خصوص صحبت شود.

فرنجیه در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلویزیونی به روابط خود با خاندان پادشاهی عربستان اشاره کرد و گفت که اختلافاتی با آنها در مسایل سیاسی دارد اما این اختلافات شخصی نیست.

وی ادامه داد: من در گذشته نسبت به برخی موضع‌گیری‌های عربستان انتقاد کردم و امروز هم نسبت به قرار گرفتن اسامی برخی از اعضای حزب‌الله در فهرست تروریست‌های عربستان اعتراض دارم من با این مساله موافق نیستم چرا که نمی‌خواهم کشورم را خراب کنم.

این نامزد احتمالی ریاست جمهوری لبنان افزود، میشل عون رقابت نمی‌کند بلکه خود را به عنوان تنها گزینه جایگزین مطرح کرده است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درخصوص حضور حزب الله در سوریه بیان کرد، این حضور حمایت از یک طرح سیاسی و یک نظام در منطقه به شمار می‌رود.

فرنجیه ادامه داد: ما خواهان ارتشی قدرتمند هستیم که بتواند از همه حمایت کند.

انتهای پیام

کد N1070575

وبگردی