آفتاب

توافق شرکت کنندگان در نشست صلح یمن بر ورود کمک‌های بشردوستانه به تعز

توافق شرکت کنندگان در نشست صلح یمن بر ورود کمک‌های بشردوستانه به تعز

شرکت کنندگان در مذاکرات صلح یمن که در سوئیس زیر نظر سازمان ملل گرد هم جمع شده‌اند با از سرگیری کامل ورود کمک‌های بشردوستانه به شهر تعز موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در بیانیه‌ای از توافق شرکت کنندگان در نشست سوئیس درباره حل بحران این کشور با ورود کمک‌های بشردوستانه به شهر تعز استقبال کرد و گفت: کاروان کمک‌های بشردوستانه وابسته به سازمان ملل به مناطقی در شهر تعز که بیشتر در معرض درگیری‌ها هستند و اوضاع وخیم‌تری دارند رسیده‌اند که در روزهای آتی در بین یمنی‌ها توزیع خواهد شد.

تعز پرجمعیت‌ترین شهر یمن و یکی از مهمترین آنها محسوب می‌شود.

ولد شیخ احمد افزود: کمک‌های دیگر نیز به استان حجه و صعده و دیگر مناطقی خواهد رسید که شاهد درگیری‌های بیشتر در یمن هستند.

وی این توافق را نخستین دستاورد مذاکرات میان دولت مستعفی یمن و حوثی‌ها دانست و بر لزوم اتخاذ اقداماتی برای رسیدن به توافقات دیگری تاکید کرد که براساس آن کارکنان بخش امدادرسانی بتوانند به سرعت وارد مناطق مختلف یمن شوند و کمک‌های بشردوستانه را به تمامی مناطق این کشور برسانند.

فرستاده سازمان ملل به یمن تاکید کرد: مذاکرات طی روزهای آینده همچنان ادامه خواهد داشت و ما تلاش می‌کنیم تا مسیر واضحی را برای پیشبرد اوضاع با تمرکز با مسائل مشخص در پیش بگیرد.

این مسائل شامل آتش بس پایدار، آزادی زندانیان، عقب نشینی شبهه نظامیان از شهرها، اتخاذ اقدامات امنیتی موقت، پس دادن سلاح‌های سنگین به دولت و کنترل دولت بر نهادهای حکومتی و از سرگیری مذاکرات سیاسی فراگیر است.

همزمان با آغاز مذاکرات طرف‌های یمنی در سوئیس به مدت هفت روز در یمن آتش بس اعلام شده است اما هر از چندگاهی آتش بس از سوی ائتلاف متجاوز عربستان نقض می‌شود.

انتهای پیام

کد N1070455

وبگردی