آفتاب

برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین ترکیه و رژیم صهیونیستی

برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین ترکیه و رژیم صهیونیستی

رئیس موساد دردیدار با فریدون سینیرلی اوغلو درباره امکان برقراری ارتباط دیپلماتیک بین دو کشور و صادرات گاز اسرائیل به ترکیه بحث و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام رژیم صهیونیستی از رابطه مجدد دیپلماتیک این رژیم با ترکیه خبر داد و گفت مذاکرات اسرائیل و ترکیه در سطح پارلمانی انجام شده است.

یوسی کوهن رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل موساد در کشور سوئیس دبیر کل وزارت خارجه ترکیه فریدون سینیرلی اوغلو را دیدار و درباره از سر گیری روابط دیپلماتیک با ترکیه صحبت کرد.

در همین رابطه یک مقام ترکیه ای ضمن تایید دیدار مقامات کشورش با مقامات صهیونیستی در سوئیس، اشاره ای به توافق احتمالی آنکارا با تل آویو نکرد. وی گفت هنوز روابط بین طرفین برقرار نشده است.

بر این اساس در جلسه سوئیس، اسرائیل پرداخت غرامت به خاطر کشتن ۱۰ تبعه ترک توسط نظامیان صهیونیست را پیشنهاد کرده است. در پی حمله صهیونیستها به نوار غزه دولت رجب طیب اردوغان روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد.

مقامات اسرائیلی می گویند تنش بین ترکیه و روسیه دولت اردوغان را برای رابطه با اسرائیل و واردات گاز طبیعی از این کشور ترغیب کرده است. گفته می شود در ملاقات رئیس موساد با سینیرلی اوغلو طرفین درباره امکان ساخت خط لوله برای تامین گاز ترکیه نیز بحث کرده اند.

کد N1070344

وبگردی