آفتاب
حیدر العبادی:

ائتلاف اسلامی عربستان غیر واقعی و رسانه ای است

ائتلاف اسلامی عربستان غیر واقعی و رسانه ای است

نخست وزیر عراق گفت ائتلاف اسلامی که عربستان خواستار تشکیل آن است غیر واقعی، رسانه ای و تنها بر روی کاغذ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، العبادی در جریان دیدار با گروهی از جوانان داوطلب گفت: اگر فداکاری های عراقی ها و فتوای آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در مورد جهاد کفایی نبود، گروهک تروریستی داعش اکنون در کشورهای حاشیه خلیج فارس بود چرا که ما پیشروی داعش به ای کشورها و منطقه را متوقف و پیروزی هایی را محقق کردیم.

وی ارتش تشکیل شده از ائتلاف اسلامی را غیر واقعی و در حد تبلیغ رسانه ای و بر روی کاغذ دانست و گفت تماس ها با بسیاری از کشورها نشان می دهد که آنها آمادگی ندارند با نیروهای نظامی خود در این ائتلاف شرکت کنند.

نخست وزیر عراق یادآور شد: من از اعلام چنین ائتلافی تعجب می کنیم چرا که عراق و سوریه به عنوان کشورهایی که با تروریسم مبارزه می کنند، در این ائتلاف نیستند پس چگونه ممکن است این ائتلاف با تروریسم مبارزه کند، ما یک سال و نیم پیش از این کشورها خواستیم که به عراق کمک کنند ولی هیچ کمک صورت نگرفت.

العبادی تصریح کرد: اختلاف و درگیری میان ما منجر به ساخت و اصلاح نمی شود و روشی که برخی در پیش گرفته اند نتیجه ای جز شکست و مانع تراشی در برابر فعالیت ها ندارد.

وی ادامه داد: ما با چالش های زیادی در زمینه مبارزه با تروریسم مواجه هستیم و تروریسم داعش جامعه را تهدید می کند، از این رو باید با هر گونه افکار افراطی که جامعه را تهدید می کند مبارزه کرد.

کد N1070309

وبگردی