آفتاب

درخواست کامرون از اروپا/ توسک: خواسته انگلیس غیر قابل قبول است

درخواست کامرون از اروپا/ توسک: خواسته انگلیس غیر قابل قبول است

دیوید کامرون از مقامات اتحادیه اروپا خواسته است تسهیلات بیشتری برای ماندن کشورش در جمع اعضای اتحادیه اروپا برای انگلیس در نظر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس خطاب به مقامات اتحادیه اروپا گفت امیدوار است شرایط و پیشرفت های لازم برای ماندن کشورش در جمع کشورهای عضو این اتحادیه فراهم شود.

وی با اشاره به همه پرسی که قرار است در کشورش برای جدایی یا ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا برگزار شود اظهار امیدواری کرد مقامات اتحادیه اروپا تسهیلات بیشتری برای اعضای خود در نظر بگیرند.

بعضی از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس به خاطر شرایط اتحادیه اروپا و مشکلات این اتحادیه از جمله بحران مهاجران، تمایل به جدایی از این اتحادیه را نشان داده اند. کامرون می گوید انگلیس از اتحادیه اروپا انتظار دارد قبل از برگزاری همه پرسی پیشرفت های سریعی در اصلاح قوانین خود داشته باشد.

وی که در حاشیه نشست وزرای خارجی کشورهای اتحادیه اروپا صحبت می کرد بر این مسئله تاکید کرد که کشورش در صورت اصلاحات در قوانین اتحادیه اروپا از آن جدا نخواهد شد.

درخواست انگلیس از زبان دیوید کامرون در حالی بیان شده است که دونالد توسک رئیس شورای اروپا درخواست انگلیس را غیر قابل قبول خواند.

وی در ضیافت شام وزرای خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت درخواست انگلیس برای تغییر قوانین و واقعیت های موجود پذیرفتنی نیست.

توسک در عین حال اظهار امیدواری کرد بتواند با همکاری سایر کشورهای اروپایی راه حل مناسبی برای ماندن انگلیس در جمع کشورهای اتحادیه اروپا پیدا کند.

کد N1070283

وبگردی