آفتاب

گزارش صوتی اولین روز ثبت‌نام خبرگان را بشنوید

گزارش صوتی اولین روز ثبت‌نام خبرگان را بشنوید

اولین روز از ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان در ستاد انتخابات وزارت کشور در فضایی نسبتا آرام به اتمام رسید و مسوولان برگزاری انتخابات اعلام کردند که شرایط برای برگزاری انتخاباتی باشکوه مهیاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) 65 متقاضی امروز ثبت نام خود را انجام دادند و ثبت نام تعدادی از آن‌ها که مدارکشان کامل نبود به فردا موکول شد، از همین روی مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور به متقاضیان توصیه کرد برای راحتی خودشان با مدارک کامل حضور پیدا کنند.

گزارش صوتی و تصویری خبرنگار و عکاس ایسنا را در فایل زیر ببینید:

پیش‌بینی می‌شود وزارت کشور از فردا روز شلوغ‌تری را تجربه کند و اخباری مبنی بر حضور افرادی شاخص‌تر برای ثبت نام وجود دارد.

از دیگر نکات مهم انتخابات امروز حضور یک خانم بوده است. او از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد، متولد 1340 و مدرس دانشگاه و حوزه بود.

مقیمی رییس ستاد انتخابات کشور گفته است که امروز در سایر استان‌ها نیز بانوان دیگری برای مجلس خبرگان ثبت نام کرده‌اند. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که با وجود آن‌که هیچ منع قانونی برای حضور بانوان در مجلس خبرگان وجود ندارد تاکنون بعد ازمنیره گرجی نماینده زن دوره اول مجلس خبرگان،هیچ زنی به این مجلس راه پیدا نکرده است.

فعالان سیاسی این روزها بر اهمیت حضور بانوان دارای شرایط در ثبت نام مجلس خبرگان تاکید می‌کنند.

با همکاری شورای نگهبان و ستادهای انتخابات استان‌ها خوشبختانه هیأت‌های اجرایی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در 1063 حوزه انتخابیه اصلی و فرعی تشکیل شد. همچنین نخستین جلسه آن‌ها نیز برگزار شد.

امروز از ساعت 8 صبح تا 14، 65 نفر از داوطلبان با حضور در مراجع وزارت کشور و فرمانداری‌ها ثبت‌نام خود را انجام دادند.

با توجه به فرصت هفت روزه متقاضیان برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری متقاضیان بهتر است داوطلبان در روزهای نخست برای انجام مراحل ثبت‌نام خود به شعب مربوطه مراجعه کنند تا هم از تلف شدن وقت‌شان جلوگیری شود و هم در فرصت کافی مرحله ثبت‌نام خود را طی کنند.

انتهای پیام

کد N1070067

وبگردی