آفتاب
استاندار لرستان:

جوانان به‌سمت فرهنگ علوی حرکت کنند

جوانان به‌سمت فرهنگ علوی حرکت کنند

استاندار لرستان در پیامی به هفتمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد "همدلی و همزبانی" از جوانان خواسته است به جای الگو‌برداری از فرهنگ‌های بی‌ریشه غربی به سمت و سوی فرهنگ علوی حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، در پیام هوشنگ بازوند آمده است:

«امروز جامعه ما به مکارم اخلاق نیاز داشته و بدون آنها نمی‌توان با فساد مبارزه کرد از این‌رو اسلام عزیز برنامه اخلاقی عمیقی را در 14 قرن پیش به اجرا گذارده که اگر همگان برای اجرایی شدن این برنامه انسان‌ساز همکاری کنند سطح اخلاق فاضله جامعه به میزان بی‌سابقه‌ای بالا خواهد رفت.

اگر بشر امروز در منجلاب فساد و تباهی و ظلمت و جنایت گرفتار شده همه به‌علت دوری از مکارم اخلاق و حقیقت انسانیت می‌باشد لذا نیاز واقعی امروز جامعه ما، اخلاق و ادب است و همه مردم از مسئولان کشور تا مدیران و کارمندان و قضات و دانشگاهیان به آن نیاز داریم و اگر بخواهیم جامعه را به سمت رشد و صلاح ببریم در مرتبه اول باید خودمان اصلاح شویم.

در روزگاری که به‌واسطه تهاجم فرهنگی دشمن بیش از هر زمان دیگری به سیره امیرالمؤمنین علی(ع) و آموزه‌های علوی نیاز است هرگونه اندیشه‌ورزی، تلاش علمی، پژوهشی و فرهنگی در حکم جهاد فی سبیل‌الله است، لذا جوانان به‌جای الگو‌برداری از فرهنگ‌های بی‌ریشه غربی و غیر‌اسلامی که ‌در حقیقت‌ تهی از مفاهیم فرهنگی و مذهبی ناب است باید به‌سمت و سوی فرهنگ علوی حرکت کنند.

خداوند را شاکریم که ما را با نعمت ولایت به صراط مستقیم هدایت و رهنمون گشت و عشق به علی(ع) را در سرشت ما، نام علی(ع) را بر زبان ما، مرام علی(ع) را در مکتب ما و تبیین، بیان و سیره علی(ع) را وظیفه ما قرار داد.

اقدامات و فعالیت‌هایی که در طول چند سال اخیر با الهام از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب در جهت تبیین و تشریح فرهنگ غنی غدیر و توسعه و تعمیق سیره علوی در قالب همایش‌های ملی «سیره علوی» انجام شده است ستودنی است لذا امیدواریم با تکیه بر دستاوردهای این همایش در مسیر فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن این داشته‌های غنی در کشور گام برداریم.»

انتهای پیام

کد N1069677

وبگردی