آفتاب
آمانو:

رفع تحریم‌های ایران تا پایان ژانویه غیرممکن نیست

رفع تحریم‌های ایران تا پایان ژانویه غیرممکن نیست

مدیر کل دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل رفع تحریم‌های علیه ایران تا پایان ژانویه را غیرممکن ندانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که نهاد زیر نظرش باید به این امر رسیدگی کند که ایران محدودیت‌های مورد نیاز در برنامه هسته‌ای‌اش را در ازای رفع تحریم‌ها برآورده ساخته گفت به ضرب الاجل مورد نظر می‌توان دست یافت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا روز اجرای برجام تا پایان ماه ژانویه ممکن است محقق شود گفت: اگر همه چیز به خوبی پیش برود غیر ممکن نخواهد بود.

ایران پس از نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز سه‌شنبه اعلام کرد که امیدوار است تا محدودیت‌ها را در ظرف دو تا سه هفته برآورده سازد.

آمانو در این باره اظهار کرد: بازرسان ما در آنجا حضور دارند و بر فعالیت‌های آن‌ها نظارت می‌کنند و بر اساس گزارش آن‌ها می‌توانم بگویم که ایران در حال انجام فعالیت‌ها با سرعت بالایی است.

با این حال آمانو توضیحات بیشتری درباره آن فعالیت‌ها ارائه نکرد.

محدودیت‌هایی که ایران باید انجام دهد شامل کاهش تعداد سانتریفیوژ‌های نصب شده در سایت های غنی‌سازی، برچیدن قلب راکتور اراک و کاهش ذخیره اورانیوم غنی سازی شده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: اگر پرسش شما این است که ایران در نظر دارد تا فعالیت‌های مقدماتی‌اش را در ظرف دو تا سه هفته تکمیل کند من دلیلی برای مورد تردید قرار دادن آن ندارم.

وی اضافه کرد: اگر همه چیز خوب پیش برود می‌تواند بدون دردسر جلو برود، اما اگر مشکلی وجود داشته باشد زمان بیشتری می‌گیرد.

35 عضو شورای حکام آژانس بین‌المللی روز سه‌شنبه تصمیم گرفتند تا به تحقیقات درباره فعالیت‌های گذشته ایران خاتمه دهند و به تصویب قطع‌نامه به اتفاق آرا درباره آن موافقت کردند.

انتهای پیام

کد N1069663

وبگردی