آفتاب

سنای آمریکا تکلیف پذیرش مهاجران را روشن می کند

سنای آمریکا تکلیف پذیرش مهاجران را روشن می کند

پل رایان رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا از برگزاری نشست هایی در مجلس سنا برای بررسی نهایی استقرار مهاجران سوری در آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، پل رایان رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا از برگزاری نشست هایی در مجلس سنای کنگره در سال ۲۰۱۶ خبر داد که موضوع اصلی آنها بررسی استقرار مهاجران سوری در کشور آمریکا خواهد بود.

رایان گفت: اکثر رهبران و سناتورهای بانفوذ آمریکایی به اجماع نظر درباره بررسی این موضوع در سال ۲۰۱۶ رسیده اند. بنابراین این لایحه برای بررسی به مجلس سنا فرستاده خواهد شد تا مسئله استقرار مهاجران قطعی شود.

باراک اوباما در ماه اکتبر از پذیرش ۱۰هزار مهاجر سوری تا پایان سال ۲۰۱۶ خبر داد. این تصمیم کاخ سفید مخالفت های بسیاری در میان سناتورهای کنگره به ویژه جمهوری خواهان ایجاد کرد.

جمهوری خواهان پیش از این در بیانیه ای اعلام کرده بودند که ورود مهاجران سوری به آمریکا امنیت این کشور را با خطر روبرو خواهد کرد.

در همین حال بسیاری از فرمانداران ایالت های آمریکا نیز در بیانیه های جداگانه ای با ورود مهاجران به ایالت های خود مخالفت کرده اند.

رایان خبر داد بررسی استقرار مهاجران در مجلس سنا به احتمال زیاد آخرین بررسی قانونی این مسئله خواهد بود و در صورت تصویب، پرونده پذیرش مهاجران مختومه اعلام خواهد شد.

کد N1069362

وبگردی