آفتاب

دیدار و رایزنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با وزیر توسعه اقتصادی روسیه

دیدار و رایزنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با وزیر توسعه اقتصادی روسیه

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت که برای شرکت در اجلاس وزرای سازمان جهانی تجارت به کنیا سفر کرده است، در حاشیه این اجلاس با الکس الیاکوف وزیر توسعه اقتصادی روسیه ملاقات و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار الکس الیاکوف مذاکرات انجام شده در اجلاس وزرای سازمان جهانی تجارت در کنیا را دشوار خواند و حصول توافق در بسیاری از زمینه‌ها را نیازمند عزم جدی تمامی اعضای این سازمان عنوان کرد.

این مقام روسی توافق‌های انجام شده بین دو کشور در ماه‌های اخیر را مهم ارزیابی و عزم روسیه برای افزایش سرمایه گذاری‌ها بین دو کشور را جدی عنوان کرد.

الیاکوف همچنین به حذف تعرفه برخی از کالاهای صادراتی ایران به روسیه در آینده نزدیک اشاره و موانع مربوط به مسایل مالی و نقل و انتقالات مالی را مانع عمده‌ای در برابر افزایش مبادلات بین دو کشور عنوان کرد.

در این دیدار که دو طرف توافق‌های انجام شده بین دو کشور را مورد ارزیابی قرار دادند محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت‌، معدن و تجارت نیز سفر اخیر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به ایران و توافقات انجام شده بین دو کشور را مثبت عنوان و به آمادگی ایران جهت رفع موانع تجاری فیمابین اشاره کرد.

این مقام ایرانی با اشاره به زمینه‌های همکاری های دو کشور در زمینه تجاری گفت: انجام مذاکرات در این زمینه برای رسیدن به تفاهم لازم است.

نعمت زاده با اشاره به موضوع الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت و زمان طولانی صرف شده برای این موضوع، بر ضرورت تسریع فرآیند الحاق ایران به WTO تاکید کرد و خواستار حمایت اعضای سازمان جهانی تجارت در این ارتباط شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت‌وگوهای خود با این مقام روسی با اشاره به توان تولیدی ایران در برخی از کالاهای مورد نیاز روسیه بر ضرورت رفع موانع برای افزایش تجارت این کالاها به روسیه تاکید و به اقدامات لجستیکی انجام شده از سوی ایران در این زمینه اشاره کرد.

نعمت زاده همچنین بر افزایش سطح همکاری‌های بانکی بین دو کشور ایران و روسیه تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N1069308

وبگردی