آفتاب

قانونگذار افشاگر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه به اتهام خیانت تحت پیگرد قرار گرفت

قانونگذار افشاگر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه به اتهام خیانت تحت پیگرد قرار گرفت

رسانه‌های ترکیه امروز(چهارشنبه) گزارش دادند، دادستان شهر آنکارا تحقیقات مجرمانه علیه یک قانونگذار حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه را که فاش ساخته بود، ترکیه از انتقال محموله‌های مواد اولیه گاز سارین برای گروه تروریستی داعش از طریق خاک خود اطلاع داشته، آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ اردن اردم، قانونگذار حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه بعد از آن که فاش کرد مقام‌های این کشور از انتقال محموله‌های حاوی مواد اولیه گاز مرگبار سارین برای گروه تروریستی داعش از طریق خاک ترکیه اطلاع داشته‌اند، اکنون متهم به خیانت شده است.

روزنامه حریت ترکیه گزارش داد، دادستانهای این کشور در حال تحقیق درباره ابعاد اطلاعاتی هستند که اردن اردم در مصاحبه‌ روز دوشنبه خود با شبکه تلویزیونی راشا تودی روسیه فاش ساخته است. رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که اتهام خیانت علیه این قانونگذار مطرح شده است.

اردم در این مصاحبه گفت، در سال 2014 مواد لازم برای تولید گاز سارین از طریق خاک ترکیه برای آزمایشگاه های تحت کنترل گروه تروریستی داعش فرستاده شده است و آنکارا هیچ اقدامی برای جلوگیری از انتقال آنها انجام نداد.

این قانونگذار در ادامه افشاگری‌هایش خاطر نشان کرد، مقامهای ترکیه به منظور سرپوش گذاشتن بر این مساله اقدام به بستن یک پرونده مجرمانه درباره نقل‌وانتقالات غیرقانونی از خاک ترکیه کردند.

سارین یک گاز اعصاب مرگبار است که از سوی سازمان ملل به عنوان سلاح کشتار جمعی طبقه بندی شده است.

انتهای پیام

کد N1069196

وبگردی