آفتاب

انرژی هسته‌ای بخشی از راه‌حل جلوگیری از تغییرات آب و هوایی

انرژی هسته‌ای بخشی از راه‌حل جلوگیری از تغییرات آب و هوایی

رهبران جهان در پاریس جمع شدند تا مشکل آب و هوا را حل کنند. وزارت انرژی ایالات متحده به دنبال انرژی هسته‌ای بیش‌تری برای آینده است. بریتانیا با آغوش باز پذیرای سازندگان نیروگاه هسته‌ای چینی و فرانسوی است. آیا ما شاهد رنسانس هسته‌ای هستیم؟

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری اویل پیرایس، کوئسچن من، کارشناس برجسته انرژی در گفت‌وگو با این پایگاه خبری در پاسخ به پرسش فوق گفت: در چند سال اخیر انرژی هسته‌ای به عنوان راه حل مشکلات پدیدار شده است. نیروگاه‌های هسته‌ای الکتریسیته عاری از کربن تولید می‌کنند. چرا نباید بخشی از راه‌حل باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا انرژی هسته‌ای در فهرست همه کشورها نیست؟ گفت:‌ ساخت نیروگاه هسته‌ای پول زیادی می‌خواهد - برای هر واحد 10 میلیون دلار- و این هزینه بالا فشار زیادی را بر هر شرکتی وارد می‌کند. یک ژنراتور گازی چرخه مرکب یک پنجم این رقم هزینه می‌برد. به علاوه این که این ژنراتورها نصف میزان نیروگاه‌های سوخت زغال سنگ دی اکسید کربن نشر می‌دهند.

این کارشناس انرژی اضافه کرد: با این حال پروژه‌های هسته‌ای مشاغل زیادی را ایجاد می‌کنند و در نتیجه مالیات زیادی نیز جمع شود. اضافه شدن انرژی هسته‌ای، دیگر انرژی‌ها را متوازن‌تر و قابل اعتبارتر می‌کند.

انتهای پیام

کد N1069099

وبگردی