آفتاب

آمریکا به دنبال گشودن پرونده قاچاق مواد مخدر برای رئیس گارد ملی ونزوئلاست

آمریکا به دنبال گشودن پرونده قاچاق مواد مخدر برای رئیس گارد ملی ونزوئلاست

برخی منابع آگاه اعلام کردند دادستان‌های آمریکا در تدارک برای رونمایی از پرونده‌ای علیه رئیس گارد ملی ونزوئلا و طرح اتهام قاچاق مواد مخدر علیه وی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این منابع گفتند: نستور رورول، رئیس سابق آژانس مبارزه با مواد مخدر ونزوئلا و همپیمان دیرینه هوگو چاوز،‌ رهبر فقید این کشور در یک کیفرخواست مهر و موم شده دادستان‌ها که قرار است در دادگاه بروکلین نیویورک مطرح شود به عنوان متهم نام برده شده است.

رورول یکی از عالی رتبه‌ترین مقام‌های ونزوئلا خواهد بود که از جانب مقام‌های آمریکایی به قاچاق مواد مخدر متهم می‌شود. در سال‌های اخیر وی همواره اتهام‌های آمریکا مبنی بر اینکه ونزوئلا در مقابله با قاچاق مواد مخدر کوتاهی کرده را رد کرده است و بر موفقیت دولت این کشور و مبارزه با قاچاق کوکائین از کشور کلمبیا تاکید داشته است.

به غیر از رورول در این کیفرخواست مقامات آمریکایی از ادیلبرتو مولینا، معاون سابق رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر ونزوئلا که درحال حاضر یک وابسته نظامی این کشور در آلمان است نام برده شده است.

هنوز گارد ملی ونزوئلا درباره این گزارش اظهار نظر نکرده است، با این حال گارد ملی ونزوئلا چند سری توئیت را در دفاع از رورول از سه شنبه شب منتشر کرده و گفته است که او باید به دلیل دستگیر کردن بیش از 100 تن از روسای قاچاقچیان تحسین شود.

در یکی از این پیام‌ها آمده است: ما کمپین راستگرایان فاشیست علیه فرمانده کل خود را رد می‌کنیم.

همچنین ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا نیز گفت: کمپین لکه دار کردن وجهه نیروهای مسلح بولیواری ونزوئلا و رهبرانشان را متوقف کنید و اجازه دهید حقیقت آشکار شود.

هنوز مشخص نیست که دادستان‌های آمریکا قصد دارند مشخصا چه اتهام‌هایی را علیه رورول و مولینا مطرح کنند و اینکه کیفرخواست خود را چه زمانی منتشر خواهند کرد.

پیش از این نیز دادستان‌های آمریکا دست کم پنج مقام سابق ونزوئلا را در چهار سال گذشته در ارتباط با قاچاق موادمخدر متهم کرده بودند.

انتهای پیام

کد N1069054

وبگردی