آفتاب

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشتار شیعیان مظلوم نیجریه را محکوم کرد

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشتار شیعیان مظلوم نیجریه را محکوم کرد

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با صدور بیانیه‌ای حمله به مرکز جمعیت اسلامی نیجریه و کشتار شیعیان مظلوم این کشور را محکوم کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این بیانیه به این شرح است:

«بسمه تعالی

حمله وحشیانه به کانون تجمع مسلمانان شیعه در شهر زاریای نیجریه و کشته و مجروح کردن صدها تن از مؤمنان پاک‌باخته، جدیدترین حلقه از توطئه‌ای است که امنیت و ثبات کشورهای اسلامی را نشانه رفته و تلاش دارد آتش اختلاف و عداوت را در میان امت اسلامی شعله‌ور کند.

تمامی شواهد حکایت از آن دارد که این اقدام بدون وجود هر گونه دلیل آشکار و تنها با برنامه‌ریزی و دلایل پشت‌پرده صورت گرفته است. در کشوری که بوکوحرام، هم‌پیمان گروه تروریستی داعش، مدنیت و انسانیت را به چالش کشیده و جنایات فراوانی را در حق مردم نیجریه روا داشته است، حمله‌ای چنین خشن به جمعی مسالمت‌جو و به خاک و خون کشیدن بیگناهان چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟

در تمامی کشورها، دولت‌ها حافظ جان و نوامیس شهروندان آن کشور هستند. لذا هجوم به گروهی از مسلمانان و ریختن خون آنان بدون هر گونه دلیل موجهی برخلاف همه قوانین حقوقی و عرف بین‌المللی است.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن محکوم نمودن این کشتار فجیع از مجامع بین‌المللی و اسلامی می‌خواهد تا در برابر این اقدام غیر انسانی و اسلامی با اتخاذ موضعی آشکار، مانع از تکرار این فجایع شوند. ضمن اینکه از دولت نیجریه می‌خواهد نسبت به جان شیخ ابراهیم زاکزاکی، رهبر جمعیت اسلامی این کشور به مسئولیت قانونی خویش عمل کند.

از درگاه خداوند متعال برای شهدای این فاجعه بزرگ، رحمت واسعه الهی و برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان و آسیب دیدگان صبر و اجر مسئلت می‌نماییم.»

انتهای پیام

کد N1069045

وبگردی