آفتاب
وزیر امور خارجه آمریکا:

روسیه و آمریکا توانایی و تمایل همکاری مؤثر با یکدیگر را دارند

روسیه و آمریکا توانایی و تمایل همکاری مؤثر با یکدیگر را دارند

وزیر امور خارجه آمریکا امروز از توانایی و تمایل روسیه و آمریکا برای همکاری مؤثر با یکدیگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر امور خارجه آمریکا امروز در مصاحبه با شبکه روسیه-۲۴، اعلام کرد که مسکو و واشنگتن از تمایل و توانایی کافی برای همکاری با یکدیگر برخوردار هستند.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در این باره گفت: هر دو کشور روسیه و آمریکا علیرغم اختلافاتی که با یکدیگر دارند، هم توانمندی همکاری و هم تمایل به همکاری مثمرثمر با یکدیگر در زمینه های مختلفی را دارند و می توانند در زمینه هایی با یکدیگر به تعامل بپردازند.

اظهارات کنونی جان کری در حالی اعلام می شود که وی در دیدار و رایزنی دیروز خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ضمن اذعان به وجود اختلافات بسیار میان دو کشور در برخی زمینه ها گفته بود: طرفین به زمینه های مشترکی دست یافته و موافقت کرده اند که فعلا اختلافات را کنار بگذارند.

خبرگزاری اسپوتنیک پخش مشروح این مصاحبه را به شنبه هفته آینده موکول کرد.

به گزارش مهر، روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر  سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

گفتنی است، مقامات روسیه در چارچوب قطعنامه شماره ۳۳۱۴ مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.

کد N1069035

وبگردی