آفتاب
توئیت های متعلق به حامیان حزب حاکم در ترکیه؛

نیروی هوایی ترکیه مقصر سرنگونی جنگنده روسی است

نیروی هوایی ترکیه مقصر سرنگونی جنگنده روسی است

توئیترهای متعلق به حامیان حزب عدالت و توسعه ترکیه با انتشار برخی اخبار نیروی هوایی ترکیه را در سرنگونی جنگنده سوخو-۲۴ روسیه مقصر اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، بر این اساس توئیترهای متعلق به حامیان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور روسیه امروز با انتشار برخی خبرها از مقصر بودن «عابدین اونال» فرمانده نیروی هوایی ترکیه در حادثه سرنگونی جنگنده سوخو-۲۴ روسیه خبر دادند.

روز گذشته نیز روزنامه «سوز جو» چاپ ترکیه در مطلبی عنوان داشت که اگرچه مسئولین دولت در ترکیه پس از سرنگونی جنگنده روسی توسط اف-۱۶ نیروی هوایی ترکیه شتاب زده آن را به صورت عمومی اعلام کردند، رئیس جمهور این کشور و برخی دیگر از مقامات اکنون در تلاشند تا خود را از عاملیت این حادثه دور کرده و مقصر اصلی آن را نیروی هوایی ترکیه بدانند.

بر اساس آنچه روزنامه «سوز جو» دیروز آن را منتشر کرد، تعداد زیادی از توئیت های منتشره از سوی حامیان حزب عدالت و توسعه، با انتشار برخی توئیت ها در روزهای اخیر، «عابدین اونال» فرمانده نیروی هوایی ترکیه را عامل تنش های به وجود آمده در این راستا دانسته و خواستار استعفای وی هستند.

گفتنی است ۲۴ نوامبر سال جاری، جنگنده اف-۱۶ ترکیه یک فروند سوخو-۲۴ روسیه که از عملیات بمباران تروریست های داعش به طرف فرودگاه «حمیمیم» در حال بازگشت بود را مورد هدف قرار داده و آن را سرنگون کردند.

ترکیه مدعی شد این اقدام را به دلیل نقض حریم هوایی خود به انجام رسانده است، در حالیه روسیه قویاً این ادعا را تکذیب و مکان هواپیماهی سرنگون شده را در خاک سوریه اعلام کرد.

کد N1069017

وبگردی