آفتاب

نماینده روسیه در آژانس خبر داد: خارج کردن هسته‌ راکتور اراک تا 3 هفته آینده

نماینده روسیه در آژانس خبر داد: خارج کردن هسته‌ راکتور اراک تا 3 هفته آینده

نماینده روسیه در آژانس گفت که در طول 2 تا 3 هفته آینده متخصصان ایرانی روند خارج کردن هسته‌ی راکتور آب سنگین اراک را تکمیل خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر ورونکوف، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: طرف ایرانی اعلام کرده که این روند در 2 تا 3 هفته آینده تکمیل خواهد شد و انجام آن در مدت زمان کم‌تر ناشدنی است.

به گفته این دیپلمات روسی ایران هم اکنون در حال خارج کردن هسته‌ی اصلی راکتور اراک با همکاری چین و آمریکاست.

او تاکید کرد که اختلافات فنی و سازمانی بین دو طرف وجود دارد اما در کل روند اجرای این اقدام در حالت عادی است.

وی هم‌چنین از انتقال اورانیوم غنی شده ایران به روسیه خبر داد و گفت: محاسبات لازم برای ارسال اورانیوم غنی شده از بندر بوشهر به فدراسیون روسیه طی روزهای آینده انجام شده است.

ورنکوف تاکید کرد که موفقیت در مذاکرات 1+5 و ایران و دستیابی به یک توافق جامع هسته‌ای باعث شد که جامعه جهانی بتواند بر روی حل موضوع روسیه تمرکز کنند.

نماینده روسیه در آژانس و سازمان‌های بین‌المللی تاکید کرد که دستیابی به توافق هسته‌ای برجام نشان داد که در فضای کنونی دیپلماسی یک روش کاملا موثر و کارآمد و یک مکانیزم قابل اعتماد برای همه طرف‌هاست.

وی ادامه داد: نخستین نمونه حل مسأله پیچیده از طریق گفت‌وگو موضوع برنامه هسته‌ای ایران است که به تدریج به یک توافق حاصل شد، ما می‌توانیم از این روش برای حل بحران سوریه نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام

کد N1068963

وبگردی