آفتاب
صالحی در پاسخ به ایسنا خبر داد

ارسال قریب‌الوقوع برنامه بلندمدت فعالیت‌های هسته‌ای ایران به آژانس

ارسال قریب‌الوقوع برنامه بلندمدت فعالیت‌های هسته‌ای ایران به آژانس

رئیس سازمان انرژی اتمی از تهیه و تأیید برنامه بلندمدت سازمان انرژی اتمی برای ارائه به آژانس از سوی هیأت نظارت بر برجام و شورای عالی امنیت ملی خبر داد و گفت: این برنامه به زودی به ‌آژانس ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسمی در دانشکده خبر که عصر امروز (چهارشنبه) برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایسنا در رابطه با زمان انتقال اورانیوم غنی ‌شده ایران به روسیه، گفت: ظرف چند روز آینده این کار انجام می‌شود و آژانس بر این کار نظارت دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه برای خارج کردن محفظه اصلی راکتور اراک بازرسان آژانس نیز حضور دارند، گفت: توافقی بین ایران و آژانس در این رابطه صورت گرفته است و طبق آن در این رابطه عمل می‌کنیم.

صالحی در خصوص جمع‌آوری سانتریفیوژهای فعال که به آنها گاز تزریق می‌شود، گفت: با بسته شدن موضوع PMD کارهای لازم برای جمع‌آوری آن بخش از سانتریفیوژهای فعال طبق برجام را آغاز می‌کنیم.

وی همچنین در رابطه با کلنگ‌زنی نیروگاه‌های جدید در سایت بوشهر، گفت: امیدواریم تا پایان امسال این کار صورت گیرد.

صالحی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در رابطه با برنامه بلندمدت سازمان انرژی اتمی که باید به آژانس تا قبل از اجرای برجام تحویل داده شود، گفت: این برنامه تنظیم شده و ان‌شاءالله بزودی آن را برای آژانس ارسال می‌کنیم.

وی تأکید کرد: این برنامه را هیأت نظارت بر اجرای برجام و شورای عالی امنیت ملی تأیید کرده است.

انتهای پیام

کد N1068949

وبگردی