آفتاب

گزارش عفو بین‌الملل درباره بدرفتاری ترکیه با مهاجران سوری

گزارش عفو بین‌الملل درباره بدرفتاری ترکیه با مهاجران سوری

عفو بین‌الملل در گزارشی با انتقاد از نحوه تعامل ترکیه با پناهجویان در این کشور، اعلام کرد مسئولان ترکیه مهاجران را به مراکز بازداشتی می‌برند که هیج ارتباطی با جهان خارج ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه ارم نیوز، عفو بین‌الملل در این گزارش که با نام "نگهبان اروپا" منتشر کرده، اعلام کرده است که ترکیه ده‌ها تن از آوارگان را به صورت "غیر قانونی" بازداشت کرده است و فشارهایی را بر آنها برای بازگشت به مناطق درگیر اعمال می‌کند.

عفو بین‌الملل در گزارش خود اعلام کرد که مسئولان ترکیه‌ای مهاجران را به مراکز بازداشتی می‌برند که آنها از جهان خارجی به دور هستند.

همچنین این سازمان اعلام کرد گزارش‌هایی مبنی بر بد رفتاری با آنها از جمله کتک زدن آنها وجود دارد.

عفو بین‌الملل تاکید کرد که بیش از 100 عملیات اخراج به عراق و سوریه را مستند سازی کرده است و نگرانی نسبت به این مساله وجود دارد که شمار واقعی این افراد بیرون رانده شده بسیار بیشتر از این باشد و همچنین برخی به افغانستان نیز رانده شده باشند.

در مقابل، یک مسئول عالی رتبه در دولت ترکیه این مساله را تکذیب کرد و مدعی شد که کمتر از یک درصد از سوری‌ها با موانعی در تحرکاتشان مواجه هستند.

عفو بین الملل تاکید کرد که برخی از حمایت‌های مالی که اروپا از پناهجویان به عمل می‌آورد، به صورت آشکار به مراکز بازداشتی اختصاص می‌یابد که در آنها نقض‌هایی نیز صورت می‌گیرد.

براساس برخی آمارها از آغاز جنگ علیه سوریه در سال 2011، ترکیه حدود 2.2 میلیون آواره سوری را پذیرفته است.

انتهای پیام

کد N1068833

وبگردی